سرپرست معاونت هماهنگی امورعمرانی استانداری آذربایجان غربی گفت: تدابیرلازم برای رعایت نکات علمی و فنی در پروژه های عمرانی باید انجام شود.

به گزارش ایسنا منطقه آذربایجان غربی پیمان آرامون در آیین افتتاح دوره آموزش مدیریت جامع سوانح و بلایای طبیعی ویژه اعضای شورای مدیریت بحران استان با بیان اینکه آموزش در ایجاد آمادگی میان دستگاههای اجرایی در افزایش سرعت امدادرسانی و کاهش خسارت حوادث طبیعی نقش محوری دارد گفت: زلزله، سیلاب مهمترین حوادث خسارت زایی است که با توجه به شرایط اقلیمی کشور همواره آسیب های جدی به زیرساخت ها و مراکز تولید و جوامع انسانی وارد میسازد.

وی افزود: مدیریت اصولی ساخت وسازها و رعایت نکات علمی و فنی در پروژه های عمرانی در کاهش خسارتهای ناشی از سوانح طبیعی ضروری است و تدابیرلازم در تحقق این برنامه ها باید انجام شود.

سرپرست معاونت هماهنگی امورعمرانی استانداری آذربایجان غربی همچنین بر کنترل ساخت و سازهای غیرمجاز تاکید کرد و افزود: ساخت و سازهای غیر اصولی و بویژه حاشیه رودخانه ها از عوامل تهدید کننده ای است که در زمان وقوع حوادث بیشترین عامل خسارتهای جانی است که با تدابیری که ازسوی دولت اتخاذ شده و با تاکیدات مقام عالی استان در سال جاری با تشکیل کارگروه های مقابله با ساخت وسازها در تمامی شهرستان های استان این موضوع بطور جدی مورد بررسی و نظارت قرار خواهد کرفت.

آرامون در ادامه اتمام مطالعات جامع اسکان اضطراری در شهرستان های استان، بازنگری درطرح های هادی و جامع شهرهایی که افق مطالعاتی آنها به اتمام رسیده را از دیگر اقدامات در دست اجرا در جهت کاهش خطرپذیری و مقابله با حوادث طبیعی عنوان کرد.

وی در بخش دیگری از سخنان خود به بارش های هفته های اخیر در استان نیز اشاره ای کرد و گفت: براساس آمار سازمان هواشناسی مجموع بارش های از آغاز سال جدید در استان 420 میلی متر بوده که با اقداماتی که در لایروبی انهار و هدایت روان آبها و سیلاب ها به موقع انجام شد از بروز حوادث تلخ و وقوع بحران جلوگیری شد.

آرامون تصریح کرد: با مصوبه شورای هماهنگی مدیریت بحران استان امسال 140 کیلومتر از انهار اصلی که بیش از 100 کیلومتر آن در حوضه آبریز دریاچه قرار دارد لایروبی می شوند.

سرپرست معاونت هماهنگی امور عمرانی استانداری آذربایجان غربی همچنین خاطرنشان کرد: با بارندگی های اخیر و هدایت روان آبها خوشبختانه حجم آب دریاچه ارومیه به 3 میلیارد و 500 میلیون مترمکعب رسیده و ارتفاع  تراز دریاچه ارومیه در مقایسه با سال گذشته 62 سانتی متر افزایش دارد.


انتهای پیام
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.