علیرضا بیرامی روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: کتابخانه های پیامبر اعظم (ص) و مجتمع فرهنگی و هنری در شهر نقده، کتابخانه ولایت در بخش محمدیار و کتابخانه شهید علی علمی در شهرستان نقده چهار مورد کتابخانه فعال این شهرستان است و منابع موجود را در اختیار عموم قرار می دهند.
وی با اشاره به اینکه یکهزار و 575 نفر عضو این کتابخانه ها هستند، اضافه کرد: فلسفه و روانشناسی، ادیان، علوم اجتماعی، زبان، علوم خاص، علوم محض، هنر و سرگرمی، ادبیات، تاریخ و جغرافیا از جمله عناوین و موضوعات کتاب های موجود در کتابخانه های نقده است.
مدیر کتابخانه های عمومی نقده بیان کرد: توسعه کتابخانه ها فرصت مناسبی برای نهادینه کردن فرهنگ کتابخوانی در جامعه است.
بیرامی اظهار داشت: خانواده ها می توانند فرزندان خود را به مطالعه مفید ترغیب کنند و این نهاد نیز بیش از دهها برنامه فرهنگی را در راستای نهادینه کردن فرهنک کتابخوانی در جامعه اجرا می کند.
به گزارش ایرنا 67 کتابخانه عمومی و 40 کتابخانه مشارکتی در آذربایجان غربی وجود دارد و یک میلیون و 530 هزار جلد کتاب در کتابخانه های عمومی نگهداری می شود.
نهاد کتابخانه های عمومی آذربایجان غربی از طریق ارائه منابعی چون کتاب و نشریه، آموزش و نرم افزار از کتابخانه های مشارکتی حمایت می کنند.
شهرستان 127 هزار نفری نقده یکی از شهرهای جنوبی آذربایجان غربی بوده و در فاصله حدود 80 کیلومتری جنوب ‌شرق ارومیه واقع شده است.
9918/7129
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.