علی عبدلی روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با اشاره به اینکه 2 هزار و 400 هکتار از اراضی این استان در اختیار شهرک های صنعتی است، گفت: 34 شهرک و ناحیه صنعتی در این استان وجود دارد که 25 مورد از این تعداد در مساحتی بیش از 650 هکتار فعال است.
وی ادامه داد: 23 هزار و 180 نفر در واحدهای فعال موجود در این شهرک ها و نواحی مشغول به کار هستند و آمار فعالیت واحدهای تولیدی در آذربایجان غربی، جایگاه این شهرک ها در حوزه صنعت و تولید استان را نشان می دهد.
مدیرعامل شرکت شهرک های صنعتی آذربایجان غربی اظهار داشت: برای راه اندازی 104 واحد طرف قرارداد جدید نیز 34 هکتار زمین در شهرک های صنعتی این استان طی سال 1397 به سرمایه گذاران واگذار شد.
وی ادامه داد: ظرفیت اسمی اشتغال این واحدها سه هزار نفر است که با راه اندازی آنها می توان چرخه اشتغال استان را به حرکت درآورد.
عبدلی بیان کرد: استفاده از فناوری های نوین، بهبود کیفیت محصولات تولیدی، افزایش مزیت رقابتی تولیدکنندگان و استانداردسازی واحدها و تولیدات از مهمترین عوامل توسعه صادرات و ورود به بازارهای بین المللی به شمار می رود که باید تولیدکنندگان به این عوامل دقت کنند.
وی ادامه داد: راه اندازی شرکت شهرک های صنعتی از دستاوردهای مهم انقلاب اسلامی بوده که باعث توسعه صنعتی، ایجاد اشتغال پایدار و توسعه اقتصادی در مناطق مختلف کشور و استان شده است.
به گزارش ایرنا آذربایجان غربی از نظر صنعتی یکی از استان های کم برخوردار کشور به شمار می رود اما با اجرای قانون خروج از رکود تدوینی دولت تدبیر و امید، اقدامات خوبی در راستای بازگشت واحدهای تولیدی و صنعتی این استان به مدار تولید آغاز شده است.
سازمان صنایع کوچک و شهرک های صنعتی ایران از شهریور 1384 فعالیت خود را آغاز کرد و بر اساس مصوبه مجلس شورای اسلامی یک سازمان توسعه ‌ای به شمار می رود.
9918/3072
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.