حجت الاسلام عبدالرحیم نجفقلی زاده سرایی در سخنرانی پیش از خطبه های نمازجمعه این هفته ارومیه افزود: آمریکایی ها در راستای رسیدن به همین هدف، به هر اقدام پلیدی دست می زنند که قراردادن نام سپاه در فهرست گروه های تروریستی این کشور نیز از جمله این اقدامات است.
وی بیان کرد: یکی از دیگر اهداف سران استکبار جهانی به ویژه آمریکایی ها، فرسایش انقلاب است که با وجود جوانان بسیجی و همیشه در صحنه به این هدف خود نیز نخواهند رسید.
وی با اشاره به اینکه انقلاب شکوهمند اسلامی با تفکر بسیجی بارور شده است، اضافه کرد: ایران اسلامی در 40 سال گذشته همواره پله‌های ترقی را طی کرده و همین امر نیز موجب دشمنی آمریکایی ها با کشورمان است.
مسوول نمایندگی ولی فقیه در سپاه شهدای آذربایجان غربی، سپاه را عامل اصلی امنیت منطقه دانست و ادامه داد: این نیروی قدرتمند به عنوان بازوی با اقتدار رهبر معظم انقلاب، توطئه های آمریکا و ایادی مستکبرش را در نطفه خفه کرده است.
حجت الاسلام سرایی گفت: قراردادن نام سپاه در فهرست گروه های تروریستی، امری غیرقانونی و خصمانه و نشانه اثرگذاری تفکرات صهیونیستی در بین سران آمریکایی است.
وی با اشاره به اینکه انقلاب اسلامی معادله های سیاسی دنیا را بر هم زد و به همین خاطر مورد کینه استکبار جهانی قرار گرفت، افزود: ملت بزرگ ایران و سپاه پاسداران همواره پایبند آرمان های انقلاب اسلامی بوده اند که با توجه به این امر، دشمنی آمریکایی ها با کشورمان طبیعی است.
به گزارش ایرنا، دونالد ترامپ روز دوشنبه در بیانیه‌ای که از سوی کاخ سفید منتشر شد، به طور رسمی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ایران را به‌عنوان یک سازمان تروریستی خارجی اعلام کرد.
محمدجواد ظریف وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران نیز در پی اعلام این تصمیم، در نامه‌ای به رئیس‌جمهوری و رئیس شورای عالی امنیت ملی پیشنهاد کرد که نیروهای نظامی آمریکا در منطقه غرب آسیا موسوم به 'سنتکام ' از سوی ایران در فهرست گروه‌های تروریستی قرار بگیرند.
شورای عالی امنیت ملی نیز ساعاتی بعد در بیانیه ای اعلام کرد که به دنبال رفتارهای خصمانه دولت آمریکا در قرار دادن نام سپاه در فهرست گروه های تروریستی در اقدامی متقابل دولت آمریکا را حامی تروریسم و فرماندهی مرکزی آمریکا موسوم به سنتکام را از گروه های تروریستی معرفی کرد.
8137/2093
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.