فرماندار ماکو گفت: باید از تخریب زمینهای کشاورزی و ایجاد حاشیه نشینی جلوگیری کرد.
به گزارش ایسنا منطقه آذربایجان غربی، حسین عباسی در دیداری با رئیس و معاون بنیاد مسکن انقلاب اسلامی ماکو، ضمن تبریک سالروز تأسیس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی گفت: بنیاد مسکن انقلاب اسلامی اقدامات بسیار خوبی را در سطح شهرستان انجام داده است و نقش بسزایی در عمران، توسعه و آبادانی روستاها داشته و عملکرد آن قابل توجه است.

وی با بیان اینکه در سالهای اخیر اعتبارات قابل ملاحظه ای به اجرای طرح های هادی و مقاوم سازی مساکن روستایی اختصاص یافته گفت: همه سعی و تلاش ما این است که در اجرای طرح هادی به متوسط عملکرد استانی برسیم و الحمدا... در چند سال اخیر اقدامات بسیار خوبی در این زمینه صورت گرفته است.

فرماندار ماکو با تاکید بر جلوگیری از ساخت و سازهای غیر مجاز در محدوده روستاهای مجاور اظهار کرد: با توجه به مهاجر پذیری و توسعه سریع جمعیت شهری و روستاهای اطراف شهر ، باید از تخریب زمینهای کشاورزی و ایجاد حاشیه نشینی جلوگیری کرد.

عباسی بر لزوم اهمیت بخشی به مقاوم سازی مساکن روستایی تاکید خاطر نشان کرد: نگاه به بهسازی و مقاوم سازی نوعی بیمه و امر حیاتی در روستاهاست چرا که با انجام این عملیات به نوعی جان انسان‌ها در روستا حفظ شده و مردم در برابر حوادث احتمالی و زلزله بیمه می شوند.

میر حیدر طالب زاده رئیس بنیاد مسکن ماکو نیز در این دیدار با ارائه گزارشی از وضعیت خدمات بنیادمسکن در شهرستان گفت: در ‌ شهرستان ماکو 85 روستای بالای 20 خانوار وجود دارد که برای 80 روستا طرح هادی تهیه شده و 5 روستای دیگر نیز در دست اقدام است و برای اولین بار در استان برای روستاهای زیر 20 خانوار شهرستان ماکو طرح هادی تهیه خواهد شد .

وی در خصوص اعطای سند مالکیت به واحد های مسکونی روستایی نیز افزود: از ابتدای اجرای این طرح در شهرستان ماکو برای 6848 واحد مسکونی سند مالکیت اعطا شده است ، که 4534 واحد آن روستایی و 2314 آن متعلق به شهر بازرگان می باشد.

طالب زاده در خصوص تعداد واحدهای مقاوم سازی شده در شهرستان نیز گفت : از محل تسهیلات طرح ویژه بهسازی مسکن روستایی 4742 واحد که 4122 واحد در روستاها و 620 واحد در شهر بازرگان است امقاوم سازی شده است.
انتهای پیام
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.