سیدتقی کبیری روز جمعه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا در خوی افزود: طبق اقرار آمریکایی ها، خود آنان در ایجاد داعش دست داشتند و سپاه توطئه استکبار جهانی برای برهم زدن امنیت منطقه را نقش بر آب کرد؛ به همین جهت آمریکا احساس کرد تا با قرار دادن اسم سپاه در لیست گروه های تروریستی می تواند ناکامی های خود را جبران کند اما این هدف و اقدام آنان به صورت معکوس جواب داد.
وی اضافه کرد: همزمانی این کار با خدمات رسانی سپاه به سیل زدگان کشور و نقش پررنگ سپاه در منطقه به ویژه سوریه، عراق و یمن باعث شد تا این توطئه آمریکا در درون کشور اثر معکوس داشته باشد و محبوبیت سپاه بیشتر شود؛ تا جایی که در یک عمل بجا و نمادین همه نمایندگان مجلس اعلام کردند که «همگی سپاهی هستند».
عضو کمیسیون اقتصادی مجلس بیان کرد: وقتی رهبر کبیر انقلاب خودشان می گویند «کاش من هم یک سپاهی بودم» در واقع همه 80 میلیون جمعیت ایران سپاهی هستند.
کبیری اضافه کرد: سپاه امروز با اقتدار بیشتر و با حمایت مجموعه حاکمیت و ارکان کشور و مردم به کار خود ادامه می دهد و جایگاه خود را در ایجاد امنیت و مبارزه با تروریسم در منطقه مستحکم تر می بیند.
نماینده مردم خوی در مجلس در پاسخ به سوال خبرنگار ایرنا در خصوص اقدام مجلس در مقابله با اقدام ترامپ، پاسخ داد: مجلس در این خصوص دو طرح پینشهاد کرد؛ یک طرح دوفوریتی با عنوان حمایت از سپاه در مقابل تهدیدهای آمریکا بود و در آن طرح، ارتش آمریکا به ویژه در منطقه به عنوان ارتش تروریستی معرفی شد؛ در طرح دیگر یک سری مجوزها به شورای عالی امنیت ملی داده شد که در صورت لزوم تصمیمی درباره اقدامات آمریکا بگیرد.
به گزارش ایرنا رییس جمهوری آمریکا روز دوشنبه هفته گذشته (19 فروردین) با انتشار بیانیه ای مطبوعاتی اعلام کرد سپاه پاسداران انقلاب اسلامی را در فهرست سازمان های تروریستی قرار می دهد.
در پی این تصمیم آمریکا، جمهوری اسلامی ایران هم در اقدامی متقابل، دولت آمریکا را حامی تروریسم و فرماندهی مرکزی آمریکا موسوم به سنتکام را به عنوان گروه های تروریستی شناسایی کرد.
شورای عالی امنیت ملی ایران با صدور بیانیه ای اعلام کرد: جمهوری اسلامی ایران در اقدام متقابل در برابر اقدام غیرقانونی و نابخردانه آمریکا اعلام می‌کند که رژیم ایالات متحده آمریکا را «دولت حامی تروریسم» و «فرماندهی مرکزی آمریکا موسوم به سنتکام» و تمام نیروهای وابسته به آن را «گروه تروریستی» می‌داند.
8135 /3072
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.