«محمدمهدی شهریاری» روز پنجشنبه در جریان سفر به شهرستان میاندوآب در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: پس از وقوع سیل طی روزهای پایانی سال گذشته در استان گلستان برای نخستین بار پویش های مردمی در آذربایجان غربی برای جمع آوری کمک ها شروع شد.
وی اضافه کرد: در این ایام بار 30 دستگاه کامیون از کمک های مردمی آذربایجان غربی به استان گلستان ارسال و پس از وقوع سیل در استان های جنوبی نیز سه دستگاه تریلی کمک های مردمی به این مناطق فرستاد شد.
«شهریاری» گفت: در چند روز گذشته نیز 13 دستگاه کامیون کمک های مردمی که توسط شهرداری های استان جمع آوری شده بود به این مناطق ارسال شد و فردا /جمعه/ نیز سه کامیون دیگر ارسال می شود.
استاندار آذربایجان غربی با اشاره به اینکه فعالیت پویش های مردمی برای جمع آوری کمک ها برای سیل زدگان در استان ادامه می یابد، افزود: هم اکنون بار 6 دستگاه کامیون انواع کالاهای مختلف به همراه مقداری پول نقد در استان جمع آوری شده که به زودی به این مناطق و بر اساس نیازها ارسال می شود.
«شهریاری» گفت: موکب آذربایجان غربی در ایلام مستقر شده است و تعداد زیادی از موکب های استان برای اعزام اعلام آمادگی کرده اند.
وی اضافه کرد: تبادل نظر با استاندار ایلام در این زمینه صورت گرفته است و منتظر اعلام نظر نهایی مسوولان این استان برای اعزام موکب هستیم.
وی اظهار داشت: علاوه بر کمک های مردمی تعدادی ادوات راه سازی شامل 2 دستگاه بولدوزر، 2 دستگاه لودر و چند دستگاه کمپرسی و تانکر به استان های سیل زده ارسال شد.
وی اضافه کرد: شهرداری ارومیه نیز فردا 100 نفر از پرسنل به همراه چند دستگاه سنگین و نیمه سنگین و خودروهای آتش نشانی را برای شست و شوی معابر به مناطق سیل زده اعزام می کند.

**سیل در آذربایجان غربی با تدبیر مدیران مهار شد
استاندار آذربایجان غربی گفت: هر چند بارش های امسال باعث طغیان رودخانه های استان شد اما با تدبیر مدیران از ورود آب رودخانه ها به مناطق شهری و روستایی جلوگیری شد.
شهریاری افزود: قبل از طغیان رودخانه های استان مناطق حادثه خیز شناسایی شده و اقدامات پیشگیرانه در این زمینه انجام گرفته بود.
وی با اشاره به خسارت های این طغیان در استان اظهار داشت: در برخی مناطق مانند شهرستان میاندوآب بر اثر طغیان رودخانه چهار هزار هکتار از مزارع دچار آبگرفتگی شد.
وی اضافه کرد: کارشناسان خسارت وارد شده در این مناطق را بررسی کرده و برای جبران خسارت به ستاد بحران کشور ارسال کرده اند.
وی ابراز امیدواری کرد با ایجاد دیوارهای ساحلی و احداث سیل بندها در مناطق حاشیه رودخانه هایی که احتمال وقوع سیل وجود دارد، از بروز خسارت این بلای طبیعی به مردم استان جلوگیری شود.
به گزارش ایرنا استاندار آذربایجان غربی در راس هیاتی متشکل از چند نفر از مدیران کل دستگاه های اجرایی این استان روز پنجشنبه به میاندوآب سفر کرد.
شرکت در جلسه شورای اداری و کارگروه توسعه میاندوآب، حضور در گلزار شهدا و ادای احترام به مقام شامخ شهیدان، حضور در شهر چهاربرج و دیدار با مردم، دیدار با خانواده جانباز 70 درصد دوران دفاع مقدس و افتتاح یک واحد آموزشی خیرساز در روستای «سرچنار» از برنامه های سفر یکروزه استاندار آذربایجان غربی به این شهرستان بود.
استاندار آذربایجان غربی در این سفر همچنین از مجتمع در دست احداث پتروشیمی میاندوآب و نیز چند واحد تولیدی در شهرک صنعتی این شهرستان نیز بازدید و یک واحد صنعتی را نیز افتتاح کرد.
شهرستان میاندوآب با بیش از 277 هزار نفر جمعیت در جنوب آذربایجان غربی واقع است و سومین شهرستان پرجمعیت استان به شمار می رود.
3020/3072
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.