قرنی مصطفی پور روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: این خانه های ورزش با هدف توسعه ورزش روستایی و پرکردن اوقات فراغت جوانان و نوجوانان در روستاها با مشارکت استانداری، ستاد مبارزه با مواد مخدر و وزارت ورزش و جوانان کشور و در قالب کاروان امید و نشاط تجهیز شد.
وی ادامه داد: تجهیزات خریداری شده برای این خانه ها شامل میز پینگ پنگ، میز فوتبال دستی، میز شطرنج، توپ والیبال و توپ فوتسال است و برای تامین آنها 150 میلیون ریال هزینه شد.
مصطفی پور اضافه کرد: این تجهیزات ورزشی در اختیار خانه های ورزش روستا‌های «کاولان سفلی»، «آفان» و «اوطمیش» قرار گرفت و شمار خانه های ورزش روستایی تجهیز شده در مهاباد به 9 باب رسید.
رییس اداره ورزش و جوانان مهاباد اظهار داشت: این خانه‌ های ورزشی دارای ۶۰ مترمربع مساحت بوده و از طرف دهیاران روستا برای تجهیز و آماده سازی در اختیار اداره ورزش و جوانان این شهرستان قرار گرفته است.
وی یادآور شد: خانه های ورزش روستایی فرصت مناسبی برای حضور بانوان روستایی را نیز در فضاهای ورزشی فراهم کرده است.
به گزارش ایرنا، تجهیز خانه های روستایی از سال 1395 و با همکاری فدراسیون و اداره کل ورزش و جوانان آذربایجان غربی آغاز و در ابتدا 10 باب خانه ورزش روستایی تجهیز شد؛ در سال 1396 نیز 20 باب و در سال گذشته نیز 32 باب خانه دیگر تجهیز شد.
نخستین وظیفه وزارت ورزش و جوانان ایجاد نشاط و سلامت در جامعه است و فدراسیون روستایی در رسیدن به این اهداف نقش مهمی دارد.
شهرستان 237 هزار نفری مهاباد دارای 9 هزار ورزشکار در قالب 43 هیات، 70 باشگاه خصوصی و 20 باشگاه دولتی است.
9903/6185/3072
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.