به گزارش ایرنا حجت الاسلام ناصر خدایاری روز پنجشنبه در دیدار با تعدادی از کارکنان، دبیر خبر و رییس خبرگزاری جمهوری اسلامی مرکز آذربایجان غربی، افزود: در مرحله نخست کمک های نقدی به مناطق سیل زده ارسال و در مرحله بعدی گروه های فرهنگی و هنری استان برای تقویت همدلی و ایجاد روحیه در بین مردم سیل زده به این مناطق اعزام می شوند.
وی ادامه داد: برای شناسایی نیازهای مناطق سیل زده و تامین اقلام مورد نیاز نیز هیاتی از این اداره کل به مناطق مورد نظر اعزام می شود تا نیازسنجی های لازم در حوزه های فرهنگی، هنری و رسانه را در مناطق سیل زده انجام دهند.
وی اضافه کرد: کمک به اهالی فرهنگ و هنر در مناطق سیل زده و پشتیبانی فرهنگی از این قشر از دیگر برنامه های اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان غربی است که با جدیت دنبال می شود.
وی با اشاره به راه اندازی پویش کمک به سیل زدگان در ارومیه به همت اصحاب رسانه، اظهار داشت: این پویش اثر قابل توجهی در ترغیب بیش از پیش مردم برای کمک به سیل زدگان داشت و کمک های این اداره کل نیز در قالب این پویش به مناطق مورد نظر ارسال می شود.
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان غربی اعلام کرد: تمامی ارگان ها و سازمان های مربوطه می توانند با توجه به ظرفیت خود به هم صنف های خود در مناطق سیل زده کمک کنند.
حجت الاسلام خدایاری با اشاره به لزوم انجام کار فرهنگی در زمینه شعار سال نیز گفت: گسترش فعالیت های فرهنگی در زمینه شعار سال ضروری است و بر همین اساس نخستین جلسه شورای فرهنگ عمومی استان در اواخر فروردین سال جاری با همین موضوع برگزار می شود.
علیرضا فولادی، رییس خبرگزاری جمهوری اسلامی مرکز آذربایجان غربی نیز در این جلسه گفت: این خبرگزاری با بهره مندی از نیروهای فعال و صاحب قلم خود برای انعکاس رویدادها و دستاوردهای مسوولان و مطالبه های مردم تلاش می کند و در تعطیلات نوروزی نیز عملکرد قابل قبولی در انعکاس عملکرد ستاد مدیریت بحران استان و جلب مشارکت های مردمی برای همکاری با این ستاد داشت.
به گزارش ایرنا، در ادامه این دیدار از «یوسف رحیمی» جانباز و آزاده خبرگزاری جمهوری اسلامی مرکز آذربایجان غربی تجلیل شد.
روز سه شنبه /13 فروردین/ اولین محموله کمک های امدادی آذربایجان غربی توسط سه دستگاه کامیون شامل چادر، پتو، چند تانکر آب و بسته های غذایی یک ماهه بارگیری و به ایلام ارسال شد.
همچنین محموله کمک های مردمی این استان شامل سه کامیون 10 چرخ به ارزش یک میلیارد و 570 میلیون ریال بامداد روز /پنجشنبه 15 فروردین/ به مناطق سیل زده لرستان ارسال شد.
محموله پنج تنی گوشت نیز روز پنجشنبه /15 فروردین/ با همکاری قرارگاه حمزه سید الشهدا (س) و استانداری آذربایجان غربی به مناطق سیل زده ارسال شد.
اقلیت های دینی استان نیز روز جمعه /16 فروردین/ یک کامیون شامل اقلام مختلف خوراکی و پتو، مواد بهداشتی، پوشک بچه، نوار بهداشتی، انواع مایع شوینده ظروف و لباس، انواع شامپو، دستمال کاغذی و 200 جفت کفش بچگانه مورد نیاز سیل زدگان را به این مناطق ارسال کردند.
همچنین روز جمعه /16 فروردین/ نیز با دستور استاندار آذربایجان غربی 6 دستگاه کمپرسی 10 چرخ، یک دستگاه کمپرسی 6 چرخ، یک دستگاه لودر و یک دستگاه کشنده بنیاد مسکن انقلاب اسلامی با هدف آواربرداری و بازسازی مناطق سیل زده به این مناطق فرستاده شد.
ماشین آلات سنگین و نیمه سنگین راهداری و حمل و نقل جاده ای آذربایجان غربی نیز به همراه 25 نفر نیروی انسانی ماهر روز شنبه /17 فروردین/ در راستای کمک به سیل زدگان لرستان به این مناطق ارسال شد؛ این خودروها شامل 2 دستگاه بلدوزر، 2 دستگاه گریدر، سه دستگاه کامیون، 2 دستگاه تانکر آب و سوخت، سه دستگاه وانت پیکاپ، یک دستگاه بیل مکانیکی، 2 دستگاه تریلی و 2 دستگاه لودر همراه با پنج دستگاه تریلی کمرشکن است.
تاکنون مردم نیکوکار آذربایجان غربی برای کمک به سیل ‌زدگان در نقاط مختلف کشور 6 میلیارد و 600 میلیون ریال در اختیار این نهاد قرار داده اند؛ در حال حاضر 93 پایگاه ثابت و سیار کمیته امداد امام خمینی (ره) و همچنین مراکز نیکوکاری مساجد در این استان با هدف جمع آوری کمک های مردمی به سیل زدگان فعالیت دارد.
3072/9918
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.