حسن خرم روز چهارشنبه در حاشیه بازدید خبرنگاران ارومیه از طرح های لایروبی رودخانه های شهرستان و در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با بیان اینکه از اول فروردین سال جاری با همکاری ستاد مدیریت بحران و فرمانداری ارومیه بیش از یکهزار و 69 ساعت لایروبی از مسیر نهرها و رودخانه ها انجام شد، اضافه کرد: حجم کار انجام شده در منطقه بیش از 84 هزار مترمعکب است.
وی با بیان اینکه این عملیات لایروبی در 19 نقطه از رودخانه ها و نهرها انجام شد، افزود: این آمار به جز اقدامات انجام شده در «نوشین شهر» است.
وی همچنین اظهار داشت: در سال 1396 بالغ بر 60 کیلومتر لایروبی رودخانه ها با حجم بیش از چهار هزار و 19 مترمعکب در منطقه انجام شده بود اما در سال 1397 این رقم به 130 کیلومتر لایروبی با حجم بیش از هفت هزار و 19 متر معکب افزایش یافت.
خرم ‌با بیان اینکه لایروبی رودخانه روضه چای از سال 1394 آغاز شده، گفت: بیشترین اقدام انجام شده در این رودخانه مربوط به سال گذشته است.
وی در رابطه با هزینه اقدامات انجام شده نیز گفت: این اقدامات با استفاده از ماشین آلات و دستگاه های در اختیار دولت و ادارات مختلف و با دستور فرماندار انجام شد و هیچ هزینه ای نداشت.
به گزارش ایرنا لایروبی مسیر رودخانه های حوضه آبریز دریاچه ارومیه طی سال های اخیر با استفاده از امکانات و اعتبارات دولتی موجب شد تا بارش های سیل آسای نخستین روزهای سال در آذربایجان غربی خسارت چندانی نداشته باشد.
3214/3072
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.