حبیب الله شیوخی روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: جاری شدن سیلاب در این رودخانه، جاده و سازه پل ارتباطی در حوالی روستای چوپلو و همچنین تاسیسات شبکه آب روستایی و فیبر نوری مسیر تکاب - شاهین دژ را تهدید می کرد که با اقدام به موقع اکیپ های ستاد مدیریت بحران این شهرستان خطر سیلاب از محدوده این پل رفع شد.
وی با بیان اینکه بارش شدید و عوامل انسانی عامل جاری شدن سیلاب در رودخانه اصلی محور تکاب - شاهین دژ بود، اظهار داشت: اکیپ های ستاد مدیریت بحران از جمله بخشداری تخت سلیمان، راهداری و ماشین آلات دهیاری روستای حسن آباد با ترانشه برداری، خاکبرداری و حذف معابر غیراصولی ساخته شده برای تردد محموله های ترافیکی، مسیر سیلاب را بازگشایی و جریان عبور آب در رودخانه را به حالت عادی و غیرسیلابی بازگرداندند.
وی با اشاره به اینکه تاسیسات تامین آب شرب امور آب و فاضلاب روستایی در روستای چوپلوی تکاب نیز به علت همین موضوع در خطر قرار داشت، اضافه کرد: اقدامات اضطراری و فوری برای رفع خطر موقت از خسارت سیلاب احتمالی به این پل و تاسیسات آب شرب روستایی بلافاصله انجام شد و عملیات تکمیلی برای بازشدن کامل مسیر سیلاب در این رودخانه نیز عصر روز گذشته/یکشنبه/ به پایان رسید.
دبیر شورای هماهنگی مدیریت بحران تکاب اظهار داشت: بارش شدید و متناوب یک هفته گذشته موجب افزایش حجم روان آب ها در رودخانه های تکاب از جمله رودخانه ساروق و رودخانه چوپلو در محور تکاب - شاهیندژ شده و سیلابی شدن آنها را در پی داشته است.
به گزارش ایرنا، تکاب از شهرهای سردسیر و کوهستانی جنوب آذربایجان غربی است که زمستان هایی طولانی و طاقت فرسا دارد؛ بارش های برف و باران فراوان در پاییز و زمستان گذشته و ورود سامانه قوی بارشی به منطقه این شهرستان را مستعد جاری شدن سیلاب کرده است.
7514/6185/2093
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.