اردلان محمدپور روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: فعالیت این امواج به صورت رگبار باران، رعد و برق و وزش باد در بعد از ظهرها به دلیل تابش آفتاب و رطوبت موجود در هوا، بیشتر از نوبت صبح است.
وی در خصوص بارش نزولات آسمانی در استان طی شبانه روز گذشته بیان کرد: در این مدت بیشترین بارش در تکاب با 10 میلی متر گزارش شده و بارش ها در بوکان سه میلی متر، سردشت 2.6 میلی متر، شاهین دژ 2.5 میلی متر و در مهاباد زیر یک میلی متر بوده است.
محمدپور افزود: در شبانه روز گذشته چالدران با دمای منفی یک درجه سانتی گراد سردترین و پلدشت با حداکثر دمای هوای 20 درجه سانتی گراد گرمترین نقطه استان بود.
وی اضافه کرد: در این مدت دمای هوای ارومیه بین هشت و 16 درجه سانتی گراد و هوای مهاباد نیز بین هشت و 17 درجه سانتی گراد بالای صفر در نوسان بود.
به گزارش ایرنا آذربایجان غربی از استان های شمال غربی کشور بوده که در منطقه ای کوهستانی واقع شده و میانگین بارندگی سالانه در این استان در حدود 340 میلی متر است.
آب و هوای آذربایجان غربی سرد و کوهستانی بوده و بارش ها در این استان از آبان ماه شروع شده است و تا اوایل خرداد هر سال ادامه خواهد داشت.
3020/6185/2093
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.