به گزارش ایرنا، فرماندار میاندوآب روز دوشنبه در حاشیه بازدید از این رودخانه اظهار داشت: این رودخانه از دامنه کوه سهند در آذربایجان شرقی سرچشمه می گیرد و پس از طی مسافت 50 کیلومتری به زرینه رود میاندوآب می ریزد.
وی بیان کرد: این رودخانه پس از عبور از روستاهای قوشقیه، جیغالو و شیرین کند در بخش لیلان از توابع شهرستان ملکان آذربایجان شرقی در داخل شهر میاندوآب وارد رودخانه زرینه رود شده و به دریاچه ارومیه می ریزد.
وی اضافه کرد: از آب این رودخانه در بالادست برای آبیاری زمین های کشاورزی استفاده می شود.
به گزارش ایرنا این رودخانه از 2 شاخه اصلی بنام های «بلوک آباد» و «سراجو چای» که در محلی بنام روستای «کوسه صفر» در آذربایجان شرقی به هم می‌رسند، تشکیل شده است.
میاندوآب دارای سه رودخانه قوروچای، سیمینه رود و زرینه رود است که از داخل و حاشیه این شهر عبور می کند. 
سیمینه رود یکی از رودهای مهم آذربایجان غربی است که از کوهستان های بوکان، سقز، بانه و شمال عراق سرچشمه می گیرد و پس از عبور از شهرهای بوکان و میاندوآب به دریاچه ارومیه می ریزد.
رودخانه زرینه رود نیز با 230 کیلومتر، طولانی ترین رودخانه آذربایجان غربی است که در طول مسیر خود شهرستان شاهین دژ و میاندوآب را می پیماید و به دریاچه ارومیه می ریزد. 
رودخانه قوروچای نیز پس از گذر از روستاهای واقع شده در جنوب شرقی بخش باروق به رودخانه زرینه رود میاندوآب می ریزد.
براساس اعلام شرکت آب منطقه ای آذربایجان غربی، بارش نزولات آسمانی در استان از اول سال آبی جاری /اول مهر 1397/ تا /17 فروردین/ به 411 میلی متر رسیده است که 35 میلی متر با بارش کل سال آبی گذشته فاصله دارد.
9871/6185/2093
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.