امیر مطلوبی روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با بیان اینکه گردشگران خارجی از کشورهای آلمان، فرانسه، انگلستان و استرالیا به این منطقه سفر کرده بودند افزود: کل اقامت گردشگران نوروزی در اقامتگاه های بوم گردی آذربایجان غربی بیش از یکهزار گردشگر بود که واحدهای بوم گردی تکاب با این تعداد جذب گردشگر نوروزی بیشترین تعداد اقامت در میان اقامتگاه های بوم گردی استان را به خود اختصاص دادند.
وی بیان کرد: 6 واحد اقامتگاه بوم گردی با ظرفیت 150 نفر در عید نوروز امسال میزبان مسافران و گردشگران داخلی و خارجی در تکاب بود و امسال بیشترین حجم اقامت و اسکان مسافران نوروزی در این شهرستان در اقامتگاه های سنتی صورت گرفت.
مطلوبی با اشاره به افزایش چهار برابری اقامت مسافران نوروزی در اقامتگاه های بوم گردی تکاب در نوروز امسال اظهار داشت: افزایش تعداد و ظرفیت اقامتگاه های بوم گردی، افتتاح یک واحد بوم گردی مجهز در نزدیکی مجموعه تخت سلیمان و چشم انداز مشرف به کوه زندان سلیمان و بهبود کیفیت امکانات در این اقامتگاه ها از دلایل عمده اقبال گردشگران نوروزی برای اقامت در واحدهای بوم گردی تکاب است.
رییس اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری تکاب با بیان اینکه اقامتگاه های بوم گردی این شهرستان در روستاهای «نصرت آباد» و «بابانظر» در کنار مجموعه تخت سلیمان واقع است، ادامه داد: 16 واحد اقامتگاه بوم گردی در آذربایجان غربی فعال است که تکاب با داشتن 6 واحد بیشترین تعداد اقامتگاه فعال های بوم گردی استان را به خود اختصاص داده است.
مطلوبی با اشاره به تاثیر مطلوب اقامتگاه های بوم گردی در جذب گردشگران داخلی و خارجی به مجموعه میراث جهانی تخت سلیمان اظهار داشت: اقامتگاه های بوم گردی این شهرستان با الهام از عناصر و مولفه های کهن تاریخی و رسم ها و آیین های بومی منطقه ساخته شده و مسافران و گردشگرانی که در اقامتگاه های بوم گردی اسکان پیدا می کنند ضمن آشنایی با آداب و سنن پیشینیان این منطقه از خوراکی ها و غذاهای محلی نیز بهره مند می شوند.
به گزارش ایرنا، مجموعه میراث فرهنگی و گردشگری و محوطه باستانی 12 هکتاری تخت سلیمان تکاب در جنوب آذربایجان غربی واقع شده و در سال 1382 به عنوان چهارمین اثر ملی کشور و نخستین اثر پس از انقلاب اسلامی در فهرست آثار جهانی سازمان یونسکو به ثبت رسید.
تکاب با 81 هزار نفر جمعیت در جنوب آذربایجان غربی واقع شده است و بیش از 170 اثر میراث فرهنگی و گردشگری تاریخی و طبیعی ثبت شده در فهرست آثار ملی را داشته و به عنوان یکی از شهرهای گردشگر پذیر کشور هر ساله در ایام مختلف به ویژه عید نوروز پذیرای مسافران و گردشگرانی از شهرهای مختلف کشور است.
7514/6185/7129
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.