سعید رهبر سوره روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: در این اقلام روغن، کنسرو، انواع تنقلات، مواد بهداشتی از جمله پوشک بچه، لوزام بهداشتی، انواع پوشاک و پتو وجود داشت.
وی ادامه داد: همچنین پیش از این نیز یک دستگاه اسکانیا 10 چرخ، یک دستگاه بدفورد جهت حمل نیرو و آسیب دیدگان، یک دستگاه کفی و چهار نفر راننده نیز به گلستان ارسال شده بود.
وی اعلام کرد: مردم آذربایجان غربی می توانند با مراجعه به ایستگاه ها و پست های دریافت کمک های مردمی همیاری و کمک های خود را جهت ارسال به مناطق سیل زده تحویل دهند.
مدیرعامل جمعیت هلال احمر آذربایجان غربی اظهار داشت: شماره حساب 99999 نزد تمامی بانک های کشور به نام جمعیت هلال احمر و شماره کارت 5894631850259730 برای واریز کمک های نقدی مردم در نظر گرفته شده است.
رهبر سوره تاکید کرد: همچنین سامانه موبایلی *780*112# برای کمک به هم نوعان سیل زده در نظر گرفته شده است.
به گزارش ایرنا، اقلام 72 ساعته شامل یکهزار و 500 بسته غذایی و 80 تن کمک مردمی در قالب هفت کامیون و 2 نیسان وانت و 500 میلیون ریال کمک نقدی مردمی جمع آوری شده طی چند هفته گذشته برای کمک به مناطق سیل زده گلستان ارسال شده است.
بارش شدید باران 28 و 29 اسفند ماه 1397 در شرق استان گلستان، باعث سر ریز شدن سد گلستان واقع در 15 کیلومتری شرق شهر گنبد کاووس و طغیان رودخانه های گرگان رود، چهل چای، قره سو و اوغان شد.
با آغاز فعالیت سامانه سرد و بارشی اخیر بیش از 300 میلی متر باران در گلستان بارید و ارتفاع برف در مناطق کوهستانی استان به 1.5 متر رسید .
سرریز آب سدهای گلستان 2 و بوستان در مناطق بالادستی، موجب به راه افتادن جریان سیل در رودخانه گرگان رود شد و همه شهرها و روستاهای حاشیه این رودخانه را به دلیل حجم فراوان آب دچار بحران سیل کرد.
9918/7129
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.