اردلان محمدپور روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: با ورود سامانه بارشی به آذربایجان غربی از روز گذشته بارش ها در بیشتر مناطق استان آغاز و در این مدت بیشترین بارش کشور در پیرانشهر ثبت شده است.
وی اضافه کرد: در این مدت اشنویه نیز با 29 میلی متر بارندگی دومین شهر پربارش کشور بعد از پیرانشهر بود و بارش ها در مهاباد 16.4 میلی متر، ارومیه 16.3میلی متر، نقده 14 میلی متر، سردشت 12.8 میلی متر و بوکان 10 میلی متر بود.
وی در خصوص تداوم فعالیت این سامانه بارشی نیز افزود: این سامانه بارشی تا روز یکشنبه در استان فعال بوده و بارش ها امروز از شدت بیشتری برخوردار خواهد بود.
رییس اداره هواشناسی مهاباد از شهروندان خواست به دلیل احتمال سیلابی شدن رودخانه ها از برپایی چادر و تردد در این مسیرها خودداری کنند.
محمدپور افزود: در شبانه روز گذشته چالدران با دمای صفر درجه سانتی گراد سردترین شهر و پلدشت نیز با دمای 20 درجه سانتی گراد بالای صفر گرمترین منطقه استان بود.
وی گفت: در 24 ساعت گذشته دمای هوای ارومیه بین چهار و 15 درجه سانتی گراد بالای صفر و دمای هوای مهاباد نیز بین 6 و 15 درجه سانتیگراد بالای صفر در نوسان بود.
به گزارش ایرنا آذربایجان غربی از استان های شمال غربی کشور بوده که در منطقه ای کوهستانی واقع شده و میانگین بارندگی سالانه در این استان در حدود 340 میلی متر است.
آب و هوای این آذربایجان غربی سرد و کوهستانی بوده و بارش ها در این استان از آبان ماه شروع شده است و تا اوایل خرداد هر سال ادامه خواهد داشت.
3020/6185/2093
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.