محرم عبدالله پور روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: از این تعداد چهار هزار و 711 نفر گردشگر داخلی و 24 نفر گردشگر خارجی هستند.
وی اضافه کرد: بیشترین میزان بازدید گردشگران خارجی از این بنا در طول سال به ترتیب مربوط به ماه های اردیبهشت و شهریور می شود و گردشگران داخلی نیز بیشتر در ماه های فروردین و شهریور از این مجموعه بازدید می کنند.
رییس اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری شهرستان چالدران گفت: مجموعه میراث جهانی قره کلیسا همه روزه از ساعت 9 صبح تا 19 عصر پذیرای مسافران و بازدیدکنندگان می باشد.
به گزارش ایرنا قره کلیسا یکی از زیباترین و پر نقش و نگارترین کلیساهای ارامنه در ایران به شمار می رود که با سنگ های تراشیده سیاه و سفید ساخته شده است؛ 2 گنبد 24 و 18 متری آن را نیز باید به زیبایی هایش اضافه کرد.
تعداد دیرهای اطراف کلیسا 44 باب و مساحت کل مجموعه اندکی بیشتر از 6 هزار مترمربع بوده و از جمله مهمترین شاخصه های قره کلیسا می توان به تزئین این اثر باستانی به داستان های شاهنامه اشاره کرد که زیبایی خاصی به این اثر بخشیده است.
مهمترین شاخصه این کلیسا قرار گرفتن آن در دل شهرها و روستاهای مسلمان نشین بوده و تجمع سالانه مسیحیان /آیین باداراک/ با استقبال قابل توجه مسلمانان منطقه همراه است.
7125/7129
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.