فاروق سخنور روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: توزیع این کیسه ها از ساعات اولیه صبح روز 13 فروردین در مناطق گردشگری از جمله تالاب بین المللی کانی برازان و غار آبی، تاریخی سهولان، در محورهای مهاباد به ارومیه، میاندوآب، سردشت، لاچین، پسوه و حمزه آباد توزیع می شود تا شهروندان در طول روز هرگونه زباله و پسماند خود را درون آن قرار دهند.
وی از خانواده ها درخواست کرد کیسه های مخصوص جمع آوری زباله را همراه داشته و در پایان روز همه زباله های تولیدی را جمع آوری و از رهاسازی آن در جنگل، کنار چشمه های آب، مناطق کوهستانی، بوستان ها و دره ها خودداری کنند.
وی یادآور شد: توزیع این کیسه های پلاستیکی توسط یگان حفاظت این اداره با همکاری اعضای انجمن های زیست محیطی و دهیاران و شوراهای اسلامی روستاهای هدف گردشگری انجام می شود.
وی از مسافران و گردشگران این اماکن خواست ضمن توجه به اینکه هرنوع شکاری در این محدوده ها ممنوع است، از آلوده کردن محیط زیست و ریختن زباله و سایر پسماندها خودداری کنند و هنگام حضور در طبیعت از شکستن سرشاخه درختان و روشن کردن آتش در کنار درختان خودداری کرده و خاکستر آتش را هم هنگام ترک محل با آب و خاک خاموش کنند.
مسوول روابط عمومی شهرداری مهاباد نیز گفت: 14 فروردین نیروهای شهرداری تا شعاع پنج کیلومتری شهر مهاباد زباله ها را جمع آوری می کنند.
عزیز عزیزنژاد با اشاره به دایر کردن شش مکان ویژه جمع آوری زباله در مبادی ورودی مهاباد، از شهروندان خواست هنگام بازگشت با داخل شهر زباله های خود را در این مکان های ویژه بگذارند تا توسط ماموران شهرداری به سایت زباله شهری منتقل شود.
شهرستان مهاباد در جنوب آذربایجان غربی واقع شده و دارای اماکن و جاذبه های طبیعی و گردشگری فراوانی است که مردم روز سیزده بدر را در این مکان ها سپری می کنند.
دریاچه سد مهاباد و تالاب های این شهرستان از مهمترین مکان های گردشگری این شهرستان در این روز است.
3020/7129
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.