رسول جبرییلی روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با بیان اینکه حداکثر دمای هوای تکاب در 24 گذشته نیز 6 درجه سانتی گراد بالای صفر گزارش شد، افزود: این شهرستان طی هفته اخیر در 2 شب سردترین شهر آدربایجان غربی بود.
وی با اشاره به اینکه بعد از تکاب، چالدران با منفی یک درجه سانتی گراد شب سردی را تجربه کرد، ادامه داد: تکاب با میزان بارندگی 15.8 میلی متر پربارش ترین شهر آذربایجان غربی در 24 ساعت گذشته بود.
رییس اداره هواشناسی تکاب بیان کرد: مجموع بارندگی این شهرستان در سامانه بارشی اخیر 34.3 میلیمتر و کل بارش از اول فروردین ماه جاری تاکنون 73 میلیمتر گزارش شد.
جبرئیلی ادامه داد: بر اساس بررسی آخرین نقشه‌های هواشناسی امروز/سه شنبه/نیز سامانه بارشی در منطقه فعال است و فعالیت سیستم به صورت ابرناکی، بارش باران و برف اما با شدت کمتر نسبت به روز گذشته خواهد بود و طی ساعاتی وزش باد شدید در منطقه پیش بینی می شود.
وی با بیان اینکه شهروندان از اتراق کردن و چادر زدن در حاشیه و حریم رودخانه ها در روز سیزده بدر خودداری کنند، اظهار داشت: با این توصیف در روز سیزده بدر وضعیت جوی منطقه قسمتی ابری، گاهی افزایش ابر و وزش باد شدید و در برخی نقاط رگبار باران و رعد و برق را شاهد خواهیم بود.
به گزارش ایرنا، تکاب با 81 هزار نفر جمعیت در منطقه ای سردسیر و کوهستانی در جنوب آذربایجان غربی واقع شده و زمستان هایی سخت، طاقت فرسا و طولانی دارد به گونه ای که در فروردین ماه هر سال این شهرستان شاهد هوای سرد و بارش برف است.
7514/ 3020/3072
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.