امیر یدبیضا روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: این خودروها که در میان آنها یک دستگاه اتوبوس و سه دستگاه مینی بوس وجود داشت، در حد فاصل 12 تا 18 کیلومتری این محور حوالی روستاهای حیدرآباد و کانی کبود گرفتار شده بودند.
وی اظهار داشت: راهداران اداره راهداری و حمل و نقل جاده ای تکاب پس از اطلاع از گرفتار شدن خودروهای مسافران نوروزی در گردنه های سخت گذر محور تکاب - دوراهی ایرانخواه با سه دستگاه لودر و خودرو برف روب به این محور اعزام شدند.
رییس اداره راهداری و حمل و نقل جاده ای تکاب بیان کرد: راهداران این شهرستان پس از 2 ساعت تلاش با وجود کولاک شدید این محور را برف روبی و بازگشایی کردند و خودروهای گرفتار شده را نجات دادند.
یدبیضا ادامه داد: روز گذشته /دوشنبه/ نیز راهداران تکابی در تمام محورهای مواصلاتی این شهرستان حضور داشتند و به رانندگان و مسافران نوروزی خدمات جاده ای ارائه کردند.
وی با بیان اینکه راهداران تکاب تا پایان تعطیلات نوروزی در آماده باش هستند، گفت: رانندگان باید برای تردد در محورهای سخت گذر تکاب از جمله گردنه مایین بلاغ و محور دوراهی ایرانخواه در زمان بارش برف به طور حتم از زنجیر چرخ استفاده کنند.
به گزارش ایرنا، تکاب در جنوب آذربایجان غربی و دیواندره در استان کردستان قرار دارد و هر کدام با جمعیتی بالغ بر 80 هزار نفر در فاصله 65 کیلومتری از هم واقع است.
از آغاز تعطیلات نوروزی تاکنون بیش از 900 دستگاه انواع خودرو سواری و باری در محورهای مواصلاتی کوهستانی و سخت گذر تکاب در برف و کولاک گرفتار شده و با تلاش راهداران و نیروهای امدادی نجات یافته اند.
طی روزهای گذشته نیز بارش برف و کولاک محورهای مواصلاتی تکاب را فرا گرفته و موجب اختلال در تردد مسافران نوروزی شده است.
7514/ 3020/3072
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.