به گزارش ایرنا و به نقل از روابط عمومی استانداری آذربایجان غربی حدود ساعت چهار بامداد امروز /سه شنبه/ اولین محموله کمک های امدادی استان توسط سه دستگاه کامیون شامل چادر، پتو، چند تانکر آب و بسته های غذایی یک ماهه بارگیری و به ایلام ارسال شد.
استاندار آذربایجان غربی در ساعات پایانی دیشب /دوشنبه 12 فروردین/ طی گفتگویی تلفنی با «قاسم سلیمانی دشتکی» استاندار ایلام از آخرین وضعیت این استان و میزان خسارت وارده اطلاع پیدا کرد.
محمدمهدی شهریاری در این تماس تلفنی با اظهار تاسف از وضعیت به وجود آمده و سیل اتفاق افتاده در ایلام، از آمادگی استانداری، نهادهای امدادی و دستگاه‌های اجرایی مرتبط استان برای آغاز کمک رسانی به مردم ایلام خبر داد.
وی افزود: بدون شک مردم نوع ‌دوست و مهربان آذربایجان غربی که در همه حال در کنار مردم نقاط مختلف ایران عزیز بوده اند، این بار نیز به ‌مانند سیل گلستان آماده هر نوع کمک برای کاهش دردهای آسیب‌دیدگان سیل ایلام هستند.
به گزارش ایرنا استاندار آذربایجان غربی بلافاصله پس از این تماس تلفنی و اطلاع از نیازهای مردم استان ایلام به کمک‌های فوری، به نهادهای مسوول استان دستور داد در نخستین ساعات امروز /سه شنبه 13 فروردین/ برخی اقلام مورد نیاز شامل آب، چادر، پتو و جیره غذایی را به این استان ارسال کنند.
استان ایلام از آغاز بارش ها تاکنون شاهد شدید ترین و بیشترین بارش ها در کشور بوده به نحوی که با بیش از 850 میلی لیتر در کشور حائز رتبه اول بارش ها حتی بیشتر از استان های شمالی کشور بوده است.
کوهستانی بودن منطقه، وجود سدها و رودخانه های فراوان و از همه مهم تر قرار گرفتن در پیشانی ورود جبهه های مختلف آب و هوایی کشور، ایلام را مستعد سیل های ویرانگر کرده است.
هم اکنون سه رودخانه خرم آباد، و رودخانه شهرستانهای دلفان، کوهدشت، سلسله، پلدختر، معمولان، بروجرد و چگنی طغیان کرده، سد مروک دورود سرریز کرده و برخی سدها همچون هاله و کزنار در آستانه سرریز هستند و به صدها هزار نفر از اهالی هشدار داده شده منزل خود را ترک کنند.
برق، آب و گاز بسیاری از مناطق شهری و روستایی قطع شده، پل های بسیاری در مسیرهای اصلی و فرعی فروریخته و بسیاری از روستاهای سیل زده از جمله در شهرستان پلدختر راه دسترسی ندارند و تاکنون نیز شرایط جوی اجازه پرواز های امدادی به این مناطق را نداده است.
راههای منتهی به خرم آباد مرکز استان بسته شده و تا دیروز /12 فروردین/ با کشته شدن 2 نفر در معمولان و ویسیان، شمار جان باختگان بارش های سیل آسا در لرستان به هفت نفر رسید.
7156/7129
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.