سید غلامرضا ملکی روز دوشنبه در حاشیه بازدید از مراکز عرضه و توزیع فرآورده های خام دامی در ارومیه و در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: این اقدام با هدف حفظ و حراست از سلامت مصرف کنندگان در روزهای تعطیل انجام شد.
وی نظارت مداوم بر مواد خام دامی در راستای ارتقا سطح بهداشتی عموم جامعه و ایجاد امنیت غذایی را ضروری بیان کرد و گفت: نظارت بر فرآورده های خام دامی از مهم ترین وظایف دامپزشکی است که سلامت مردم به طور مستقیم با آن ارتباط دارد و منجر به کاهش میزان تخلفات در این بخش می شود.
ملکی اظهار داشت: اطمینان از سلامت فرآورده های خام دامی عرضه شده به شهروندان از دیگر اهداف اجرای طرح نظارتی بوده و در راستای تحقق این امر از شهروندان و میهمانان درخواست می شود تا گوشت قرمز و سفید و آلایش خوراکی مورد نیاز خود را از مراکز تحت نظارت دامپزشکی تهیه کنند.
وی توصیه کرد: خریداران به هنگام خرید به مهر بهداشتی و نیز به مشخصات مندرج در روی بسته بندی لاشه و برچسب ‌هایی که در قسمت ران لاشه‌ها با تاریخ تولید، انقضا و مشخصات دام ذبح شده نصب می‌شود، دقت کنند و به هنگام خرید مرغ و آلایش خوراکی دامی به تاریخ تولید و انقضا محصول توجه داشته باشند.
به گزارش ایرنا اداره کل دامپزشکی آذربایجان غربی جزء دستگاه های عضو ستاد اجرایی تسهیلات سفر در استان است که در راستای ایجاد رفاه و سلامت میهمانان و شهروندان تلاش می کند.
7125/3072
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.