به گزارش ایرنا، امیرعباس جعفری شامگاه یکشنبه در یک گفتگوی خبری در مهاباد با اشاره به اینکه موج دوم بارش ها تا این لحظه به دلیل اقدامات پیشگیرانه حادثه ای در برنداشته است، اظهار داشت: تمام اعضای شورای مدیریت بحران و خدمات رسان استان از روز گذشته /شنبه/ تا 2 روز دیگر در حال آماده باش کامل هستند.
وی با بیان اینکه سومین جلسه ستاد مدیریت بحران آذربایجان غربی طی سال جاری امروز به ریاست استاندار آذربایجان غربی برگزار شد، افزود: با هماهنگی های خوبی که بین دستگاه های اجرایی و خدمات رسان به وجود آمده است و با عمل به هشدارهای لازم توسط شهروندان هیچگونه مشکلی در این زمینه در سطح استان به وجود نیامده است.
وی اضافه کرد: به تمامی فرمانداران دستور داده شده است تا با استفاده از ماشین آلات و تجهیزات و امکانات خود تا رفع کامل خطرات احتمالی ناشی از سیل در آماده باش کامل باشند.
به گزارش ایرنا، آذربایجان غربی یکی از استان های موفق در پیشگیری از خسارت بر اثر بارش های ابتدای بهاری بود؛ براساس اعلام هواشناسی این سامانه بارشی قوی تا اواخر روز سه شنبه در این استان فعالیت خواهد داشت.
این استان از جمله استان های کوهستانی و پربارش کشور به شمار می رود و میانگین بارندگی سالانه در این استان حدود 340 میلی متر است؛ 43 نوع حادثه طبیعی در دنیا شناسایی شده است که امکان بروز 34 مورد آن در ایران و 27 نوع از آنها در آذربایجان غربی وجود دارد.
آذربایجان غربی 17 شهرستان، 42 شهر و بیش از 2 هزار و 800 روستا دارد و جمعیت آن سه میلیون و 300 هزار نفر است.
6185/2093
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.