محمدمهدی شهریاری روز یکشنبه در حاشیه بازدید از روستای کشتیبان و برخی رودخانه های شهرستان ارومیه افزود: تاکنون مشکلی در هیچ یک از 17 شهرستان آذربایجان غربی گزارش نشده است.
وی با اشاره به تشدید بارش ها طبق پیش بینی هواشناسی تا نیمه شب یکشنبه اضافه کرد: در برخی مسیرهای آذربایجان غربی گزارش هایی مبنی بر بالاآمدن آب رودخانه ها داده شده ولی تمهیدات لازم برای جلوگیری از خسارت را اندیشیده ایم.
وی با قدردانی از همراهی مردم و رسانه ها با مدیران دستگاه های اجرایی مرتبط در راستای جلوگیری از نگرانی اجتماعی و بروز مشکل ناشی از بارش های قابل توجه روزهای اخیر بیان کرد: بارش رحمت الهی در روزهای اخیر با این همراهی به افزایش سطح آب دریاچه ارومیه منجر شده و معضلی نیز برای مردم ایجاد نکرده است.
استاندار آذربایجان غربی از جمله مهمترین مشکلات در زمان بارش را تجاوز برخی افراد به حریم و بستر رودخانه ها عنوان کرد و ادامه داد: ستادی با همراهی قوه قضائیه در استان تشکیل شده که این معضل را در همه سطح استان رصد و با خاطیان برخورد خواهد کرد.
شهریاری از تصمیم برای لایروبی 140 کیلومتر از بستر رودخانه های آذربایجان غربی خبر داد و گفت: این امر پس از بارش باران در روزهای آینده، آغاز و به سرعت اجرایی می شود که اعتبار آن نیز از محل های مختلف قابل تامین است.
به گزارش ایرنا، آذربایجان غربی یکی از استان های موفق در پیشگیری از خسارت بر اثر بارش های ابتدای بهاری بود به طوری که تاکنون گزارشی از خسارت به مردم در این استان ارائه نشده است.
میزان بارش در استان در 11 روز ابتدای بهار امسال بسیار زیاد بوده و حتی به مرز 100 میلیمتر نیز در برخی شهرستان ها رسیده است.
در ارومیه بیش از 50 میلیمتر بارش گزارش شده است.
8137/2093
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.