جمال خسروی روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: این اکیپ ها در صورت وقوع سیلاب در بخش های مرکزی، سیمینه و شهر بوکان به احدات سدبند اقدام می کنند تا از ورود سیل به منازل جلوگیری شود.
وی ادامه داد: با همکاری همه سازمان های دولتی و غیر دولتی 17 سالن ورزشی، ورزشگاه‌ پنج هزار نفری و سه هزار نفری میلاد نور، مدارس و مراکز درمانی این شهرستان برای هرگونه بحران احتمالی ناشی از سیلاب و اسکان اضطراری آماده سازی شده است.
خسروی اضافه کرد: از مجموع اکیپ های آماده شده 40 اکیپ مربوط به هلال احمر با 120 نفر و 10 اکیپ با 20 نفر مربوط به سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی و شهرداری است.
وی با بیان اینکه پیش بینی شده است که 17 روستا در معرض وقوع سیل قرار بگیرد، اظهار داشت: در این خصوص تمامی دهیاری های شهرستان در حال آماده باش کامل بوده و هر دهیار یک دستگاه بیل مکانیکی با تراکتور بیل دار در اختیار دارد که در صورت نیاز از آنها استفاده می کند.
فرماندار بوکان بیان کرد: علاوه بر امکانات دولتی از امکانات بخش خصوصی نیز با 70 بیل مکانیکی در مناطق روستایی و شهری نیز پیش بینی شده است در خطرات احتمالی استفاده شود.
وی در خصوص سرای سالمندان بوکان که در نزدیک ساحل رودخانه سیمینه رود قرار دارد نیز گفت: در صورت وقع سیلاب در این مناطق 2 مدرسه شبانه روزی برای اسکان سالمندان پیش بینی شده است.
رییس ستاد مدیریت بحران بوکان در خصوص سد شهید کاظمی بوکان اظهار داشت: در حال حاضر 30 درصد سد خالی شده و خروجی سد نیز به 350 متر مکعب بر ثانیه رسیده است تا سیلاب در سرشاخه های زرینه رود کنترل شود.
به گزارش ایرنا، ورود یک سامانه بارشی قوی به آذربایجان غربی موجب بارش برف و باران در بیشتر نقاط این استان شده است.
در موج نخست بارش ها در بوکان خوشبختانه سیلابی رخ نداده و بارش ها نیز خسارتی در پی نداشته است.
7510/6185/7129
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.