سامرند مرزنگ روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: بر اساس پیش بینی های هواشناسی و هشدارهای ستاد بحران به منظور ارایه بهتر و سریع خدمات سلامت در موقع سیل این اکیپ های پزشکی تا مساعد شدن هوا در سه منطقه مختلف شهر استقرار دارند.
وی ادامه داد: هر اکیپ پزشکی شامل چهار نفر نیرو شامل کارشناسان بهداشت محیط، کارشناسان بیماری های واگیردار، بهداشت خانواده و مشاوره های روحی و روانی هستند.
مرزنگ اضافه کرد: لیست مادران باردار نیز تهیه شده است تا در مواقع بحرانی ضمن آگاهی از سلامت مادران بتوان تدابیر مورد نیاز برای آنان اندیشیده شود.
وی تاکید کرد: آمادگی و اقدام عملیاتی تیم های واکنش سریع بخش بهداشت و درمان مهاباد در مواقع وقوع بلایای طبیعی از جمله سیل بسیار حایز اهمیت است.
وی با تاکید بر نظارت و کنترل بهداشت محیط و و بیماری ها اظهار داشت: امنیت و ایمنی مصرف آب و مواد غذایی مردم در هنگام سیل از اهمیت فراوانی برخوردار است و واحدهای بهداشت محیط و پیشگیری، جهت کنترل بیماری های واگیردار احتمالی توسط این اکیپ ها رصد می شود.
به گزارش ایرنا، طبق نقشه های دریافتی از هواشناسی موج جدید بارش های بهاری طی این هفته به منطقه ورود کرده است که فعالیت آن در روزهای یکشنبه و دوشنبه شدت بیشتری دارد.
مهاباد با 237 هزار نفر جمعیت در جنوب آذربایجان غربی واقع شده و دارای یک بیمارستان، 67 خانه بهداشت روستایی، 18 مرکز سلامت روستایی و شهری، 11 پایگاه سلامت و بیش از 200 مطب خصوصی دارای پروانه فعالیت است.
9903/6185/7129
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.