فرماندارتکاب گفت: تدابیر لازم برای کنترل سیلاب در تکاب اندیشیده شده است.
به گزارش ایسنا منطقه آذربایجان غربی علی مکرمی، در جلسه اضطراری ستاد مدیریت بحران شهرستان با تاکید بر حفظ آرامش در شهر، پرهیز از رفتارهای هیجانی و ناهماهنگ، اطلاع رسانی دقیق و سریع و آگاه سازی شهروندان در خصوص هشدارها گفت: بر اساس برنامه ریزی و تدبیر اتخاذ شده ۳ پهنه بندی برای هدایت مسیر سیلاب در شهرستان مشخص و تمهیدات لازم برای اقدام سریع در این پهنه های خطرساز در زمان وقوع سیل در نظر گرفته شده است.
وی با اشاره به آمادگی کامل ادارات برای مدیریت بحران ناشی از سیلاب احتمالی در تکاب بیان کرد: بیمه نمودن اراضی کشاورزان و منازل مسکونی شهری و روستایی با مشارکت و اطلاع رسانی بخشداری ها و دهیاران در دستور کار قرار گیرد و موارد خطرساز و هشدارهای لازم به ساکنان مناطق سیل خیز و بحرانی سریعا از سوی ادارات اعلام شود.
وی ادامه داد: با توجه به شدت بارش ها در ۳ روز آینده وضعیت سد ساروق و سایر سدها و رودخانه های دائمی شهرستان به طور دائمی و مستمر کنترل می شود.
فرماندار تکاب با اشاره به اینکه ادارات ذیربط از ساخت و ساز در مناطق خطرساز و حریم رودخانه ها جلوگیری کنند، اضافه کرد: امکانات، تجهیزات و ماشین آلات معادن و بخش خصوصی برای همکاری با دستگاه های اجرایی عضو ستاد مدیریت بحران برای اقدام سریع در زمان وقوع سیلاب آمادگی کامل داشته و برای اعزام سریع به مناطق حادثه خیز در دسترس باشند.
مکرمی پهنه بندی مسیرها به منظور کنترل سیلاب و اقدام سریع در زمان وقوع حادثه انجام شده گفت: علاوه بر استقرار ماشین آلات و تجهیزات ۳ اکیپ امدادی و خدماتی با مشارکت ناحیه مقاومت بسیج سپاه، هلال احمر، شبکه بهداشت و درمان، پلیس راه، راهداری، شهرداری و دبیرخانه ستاد مدیریت بحران تکاب در ۳ پهنه سیلابی رودخانه حاجی بابا و شهرتکاب، قراقیه و بخش تخت سلیمان و سرشاخه اصلی رودخانه ساروق مستقر خواهند شد تا در زمان وقوع سیلاب احتمالی در حداقل زمان ممکن اقدام اساسی در زمینه مدیریت بحران و امداد رسانی را آغاز کنند.
فرماندار تکاب با تاکید بر تعامل بین بخشی و اقدام هماهنگ و یکپارچه ادارات و دستگاه های اجرایی عضو شورای هماهنگی مدیریت بحران افزود: شهروندان عزیز به خصوص کشاورزان و روستاییان برای مدیریت صحیح و به موقع بحران های ناشی از وقوع سیلاب احتمالی همکاری و مشارکت کرده و به توصیه ها و هشدارهای نهادهای مسئول توجه کنند.
انتهای پیام
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.