به گزارش ایرنا، ماموستا عبدالسلام امامی در نماز جمعه این هفته مهاباد اظهار داشت: همچون سال های گذشته که مناطقی از کشورمان بر اثر بلاهای طبیعی دچار مشکلات شدند، این بار نیز مردم ما باید با وحدت و همدلی در راستای کمک به آسیب دیدگان قدم بردارند و آنان را در ایام نوروز خرسند کنند.
وی ضمن دعوت از کلیه شهروندان برای شرکت در این امر خداپسندانه، ادامه داد: کمک به همنوعان از تاکیدات ویژه دین اسلام است و امروز بهترین فرصت برای جلب رضایت خداوند و خشنودی افراد سیل زده است.
وی تاکید کرد: مسوولان در توزیع کمک های مردمی به مناطق سیل زده عادلانه عمل و با ساماندهی و مدیریت درست محموله ها را بین مردم آسیب دیده تقسیم کنند.
امام جمعه مهاباد ضمن انتقاد از دوربین به دست های حوادث چند روز اخیر نیز اظهار داشت: کسانی که در حین بحران و خطر در حال سلفی گرفتن و فیلم برداری هستند اگر فکر کمک به مردم بودند، اکنون آمار افراد فوتی یا آسیب دیده کمتر بود.
ماموستا امامی با انتقاد از اظهارات دونالد ترامپ مبنی بر به رسمیت شناختن مالکیت اسراییل بر ارتفاعات جولان گفت: ارتفاعات جولان بخشی از قلمرو سوریه است که توسط رژیم صهیونیستی اشغال شده است.
وی ادامه داد: این اقدام آمریکا در جهت سیاست های ظالمانه خود در منطقه است که باید از طرف امت اسلامی محکوم و بر علیه آن اقدام شود.
به گزارش ایرنا، چهار پایگاه جمع آوری کمک های مردمی در مهاباد برای سیل زدگان استان های شمالی کشور در این شهرستان راه اندازی شده است.
بارش شدید باران در روزهای 28 و 29 اسفند 1397 در شرق استان گلستان، باعث سرریز شدن آب سد گلستان واقع در 15 کیلومتری شرق شهر گنبدکاووس و طغیان رودخانه های گرگان رود، چهل چای، قره سو و اوغان شد.
بر اثر این سیل و برابر آخرین آمار تاکنون به 17 هزار و 800 خانه مسکونی مردم گلستان خسارت جدی وارد شده که دست کم 2 هزار و 800 واحد آن نیازمند نوسازی است.
همچنین سامانه بارشی دیگر در روزهای پنجم و ششم فروردین منجر به وقوع سیل در مناطقی از شهر شیراز شده بود و طی آن سیل دروازه قرآن 19 کشته، 107 مصدوم و خسارات مادی بسیاری به خودروهای در حال عبور برجای گذاشت.
9903/2093
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.