غلامحسین خیری روز جمعه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: با ورود سامانه بارشی در چند روز گذشته و بارش خوب در این شهرستان، دبی ورودی آب سرشاخه سد شهید کاظمی افزایش یافته و به 209 مترمکعب بر ثانیه رسیده است در حالی که این میزان در سال گذشته 95 مترمکعب بود.

وی با اشاره به اینکه هم اکنون آب موجود در مخزن سد شهید کاظمی بالغ بر 666 میلیون مترمکعب است، اضافه کرد: در حال حاضر خروجی این سد نیز به میزان 350 مترمکعب بر ثانیه است.

خیری اضافه کرد: هم اکنون ارتفاع آب در این سد به یکهزار و 418 متر از سطح دریاهای آزاد رسیده است که این مقدار نیز چهار متر بیشتر از تراز سد در مدت مشابه سال گذشته است.

رییس اداره امور آب بوکان اظهار داشت: با توجه به اینکه بر اساس پیش بینی های هواشناسی بارش شدید طی هفته آینده در راه است و باید فضای مناسب برای گنجایش سیلاب وجود داشته باشد، رهاسازی آب در این فصل اجتناب ناپذیر و ضروری است.

به گزارش ایرنا، ورود یک سامانه بارشی قوی به آذربایجان غربی از روز شنبه تا دوشنبه هفته آینده موجب بارش برف و باران در بیشتر نقاط این استان به خصوص در جنوب آذربایجان غربی خواهد شد و این امر باعث شده که دبی خروجی سد بوکان به 350 مترمکعب بر ثانیه افزایش پیدا کند.

سد شهید کاظمی که پیش از این 'سد بوکان' نام داشت، یکی از سدهای بزرگ آذربایجان غربی است که در 35 کیلومتری جنوب شرقی شهر بوکان قرار دارد.

این سد علاوه بر تامین آب شهرهای بوکان، میاندوآب و بخشی از اب شرب شهر تبریز، آب کشاورزی حدود 55 هزار هکتار از زمین‌های کشاورزی شهرستان های عجب شیر و آذرشهر را نیز تامین می کند.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
1 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.