اکبر محمدیان روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: این کتابچه در یکهزار جلد منتشر شده و در اختیار ارگان ها و سازمان های مردم نهاد این شهرستان گذاشته شده است.
وی بیان کرد: برای نشر این کتابچه 40 صفحه ای سه کارگاه تخصصی با حضور صاحب نظران حوزه تالاب برگزار شده که نظرات و جمع بندی این کارگاه ها به مطالب کتابچه درآمده است.
وی اعلام کرد: در کتابچه تالاب سلدوز نقده وظایف 20 ارگان برای حفاظت و بهره برداری از این تالاب بیان شده تا مشکلی در این خصوص پیش نیاید.
وی با اشاره به اینکه تالاب ها مکان های طبیعی است که در صورت حفاظت و بهره برداری بهینه از آنها بسیاری از نیازهای بشری تامین می شود، ادامه داد: این کتابچه قوانینی را بیان کرده که در کنار حفاظت و احیار تالاب بهره برداری نیز از آن صورت گیرد.
وی گفت: این شهرستان از لحاظ وضعیت تالابی دراستان از پتانسیل مناسبی برخوردار بوده و با وجود سه تالاب بین المللی و ثبت جهانی می توان در رونق منطقه تاثیر بسزایی گذاشت.
محمدیان گفت: نقده با داشتن تالاب‌های فصلی و دائمی از جمله تالاب‌های سلدوز، حسنلو و درگه سنگی در فصل های بهار و پاییز پذیرای شمار زیادی از پرندگان مهاجر است.
وی اظهار داشت: غاز خاکستری، انواع مرغابی و انوع اردک (سر سفید، سرسبز، مرمری، سرحنایی و بلوطی)، خروس کولی، حواصیل، تنجه، فلامینگو و پلیکان از جمله پرندگان مهاجر موجود در تالاب های نقده هستند.
وی افزود: در مجموع 17 تالاب فصلی و دایمی در این شهرستان وجود دارد که سه تالاب حسنلو، درگه سنگی و یادگارلو جزو تالاب های بین المللی است
به گزارش ایرنا شهرستان 127 هزار نفری نقده با 92 روستای تابعه در فاصله 80 کیلومتری جنوب شرقی شهر ارومیه قرار دارد.
آذربایجان غربی علاوه بر تالاب بزرگ پارک ملی دریاچه ارومیه، 30 تالاب فصلی و بین المللی دارد که همه ساله در ایام مختلف پرندگان بسیاری در این تالاب ها زمستان گذرانی می کنند.
9918/7129
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.