اردلان محمدپور روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: بارش های سال آبی جاری سردشت 73 درصد بیشتر از 530 میلی متر بارش سال زراعی گذشته و 70 درصد بیشتر از 538 میلی متر میانگین بارش بلند مدت این شهرستان است.
وی افزود: در سال زراعی جاری به طور میانگین 338 میلی متر بارندگی در آذربایجان غربی ثبت شده که این مقدار بارش در مقایسه با میانگین بلند مدت (نرمال) 67 درصد افزایش یافته است.
وی اضافه کرد: بارش های امسال استان در مقایسه با سال قبل 57 درصد و در مقایسه با میانگین بلند مدت 67 درصد افزایش نشان می دهد.
وی ادامه داد: امسال به طور میانگین 338 میلی متر بارندگی در آذربایجان غربی ثبت شده است در حالی که این میزان در سال گذشته 215 میلی متر و در بلند مدت 202 میلی متر بود.
وی بیان کرد: امسال پلدشت با 167 میلی متر بارندگی، کم بارش ترین نقطه استان بود که بارش های آن در مقایسه با 129 میلی متر سال گذشته، 29 درصد و در مقایسه با 105 میلی متر میانگین بارندگی بلند مدت نیز 59 درصد افزایش نشان می دهد.
وی در خصوص میزان بارش ها در ارومیه نیز گفت: در سال زراعی جاری 334 میلی متر بارندگی در ارومیه ثبت شده است که در مقایسه با 181 میلی متر بارش سال قبل 85 درصد و در مقایسه با 204 میلی متر بارندگی بلند مدت 64 درصد افزایش یافته است.
محمدپور درباره بارش های مهاباد نیز اظهار داشت: 491 میلی متر بارندگی نیز در سال زراعی در مهاباد ثبت شد که 62 درصد بیشتر از بارش های سال گذشته و 28 درصد بیشتر از بارش های این شهرستان در میانگین بلند مدت است.
وی در خصوص بارش های استان در شبانه روز گذشته نیز گفت: در این مدت شاهین دژ با 17.7 میلی متر پربارش ترین شهر استان بود و بارش ها در بوکان 13 میلی متر و در پیرانشهر و مهاباد 10 میلی متر ثبت شده است.
وی افزود: در شبانه روز گذشته چالدران با دمای منفی سه درجه سانتی گراد سردترین شهر و پلدشت نیز با دمای 10 درجه سانتی گراد بالای صفر گرمترین منطقه استان بود.
رییس اداره هواشناسی مهاباد گفت: در 24 ساعت گذشته دمای هوای ارومیه بین صفر و هشت درجه سانتی گراد بالای صفر و دمای هوای مهاباد نیز بین سه و هفت درجه سانتیگراد بالای صفر در نوسان بود.
به گزارش ایرنا آذربایجان غربی از استان های شمال غربی کشور بوده که در منطقه ای کوهستانی واقع شده و میانگین بارندگی سالانه در این استان در حدود 340 میلی متر است.
آب و هوای این آذربایجان غربی سرد و کوهستانی بوده و بارش ها در این استان از آبان ماه شروع و تا اوایل خرداد هر سال تداوم خواهد داشت.
3020/6185/7129
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.