کیومرث دانشجو روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: میزان بارش طی این مدت در آذربایجان غربی به 352 میلیمتر رسیده است در حالی که این رقم در مدت مشابه سال گذشته 233 میلیمتر بود.
وی با اشاره به رشد 51 درصدی بارش طی سال آبی جاری نسبت به مدت مشابه سال گذشته بیان کرد: این رشد در مقایسه با متوسط دراز مدت حدود 59 درصد بود.
وی از وجود سه حوضه آبریز دریاچه ارومیه و رودخانه های زاب و ارس در آذربایجان غربی خبر داد و اضافه کرد: به طور متوسط در هر کدام از این حوضه ها به ترتیب 233، 514 و 164 میلی متر بارش در سال آبی جاری گزارش شده که 57، 59 و 23 درصد بیشتر از سال آبی گذشته است.
وی اظهار داشت: بارش های امسال نسبت به متوسط درازمدت نیز رشد داشته که این افزایش در حوضه آبریز ارس 62 درصد، دریاچه ارومیه 55 درصد و رودخانه زاب حدود 69 درصد است.
مدیرعامل شرکت آب منطقه ای آذربایجان غربی گفت: در روزهای ابتدایی فروردین امسال نیز بارش های خوبی در استان ثبت شده و متوسط بارش ها به 20.7 میلیمتر رسیده است.
دانشجو افزود: این میزان سه برابر مدت مشابه ابتدای فروردین سال گذشته و حدود 2 برابر متوسط درازمدت است.
به گزارش ایرنا، متوسط بارش در سال آبی گذشته در آذربایجان غربی بیش از 440 میلیمتر بود که امیدها برای افزایش این رقم در سال آبی جاری نیز وجود دارد.
8137/7129
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.