بیتا خضرزاده روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: در کنار موزه های استان، میراث جهانی اعم از تخت سلیمان تکاب و قره کلیسای چالدران و همچنین پایگاه های حسنلوی نقده و بسطام چایپاره نیز آمادگی لازم را جهت استقبال از گردشگران نوروزی دارد و استقبال خوبی از این مکان ها انجام شده است.
وی اضافه کرد: آذربایجان غربی دارای بیش از 11 موزه از جمله موزه باستان شناسی، موزه سنگ سه گنبد و موزه مردم شناسی ارومیه، موزه باستان شناسی حسنلوی نقده، کاخ موزه باغچه جوق ماکو، موزه خوی، مجموعه جهانی تخت سلیمان تکاب، موزه مردم شناسی مهاباد، موزه باستان شناسی میاندوآب و پنج موزه خصوصی است.
وی با بیان اینکه این استان از ظرفیت های فاخری در جذب گردشگران برخوردار است، بیان کرد: افزایش تعداد موزه های استان در راستای معرفی هویت تاریخی آذربایجان غربی در دست اقدام بوده و در این راستا 15 موزه از جمله تپه حسنلوی نقده و تخت سلیمان تکاب در حال احداث و راه اندازی است.
سرپرست معاونت گردشگری اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری آذربایجان غربی گفت: موزه قاجار، موزه میاندوآب و بوکان نیز به زودی راه اندازی می شود و زمین موزه صلح سردشت خریداری شده و مورد مطالعه قرار گرفته است.
به گزارش ایرنا، آذربایجان غربی دارای 11 موزه با 30 هزار قلم اشیای تاریخی است.
7125/7129
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.