رقیه حسن پور روز سه شنبه در گقت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: در روز نخست این تور بیش از 100 گردشگر از آثار تاریخی شاهین دژ از جمله معماری صخره ای « بی بی کند» این شهرستان بازدید کردند.
وی ادامه داد: در دومین مرحله از این تور مسافران می توانند در روزهای 10 تا 12 فروردین به مدت سه روز از طرح طبیعت گردی رایگان برای بازدید از دیواره تاریخی «جوشاطو» در این شهرستان استفاده کنند.
وی با اشاره به اینکه یک دستگاه اتوبوس و یک دستگاه ون برای این تور طبیعت گردی در نظر گرفته شده است، اضافه کرد: این تور در روزهای آخر تعطیلات عید در 2 نوبت اجرا می شود و در هر نوبت حدود 100 نفر می توانند از آن استفاده کنند که در صورت استقبال گردشگران، تعداد وسایل نقلیه افزایش خواهد یافت.
رییس اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری شاهین دژ افزود: در این تور از راهنمایان دارای مجوز این اداره برای معرفی و پاسخ به سوالات گردشگران استفاده می شود.
حسن پور گفت: مجموعه صخره ای بی بی کند، آبشار اوزان، حجاری صخره ای سماقان، کتیبه تاریخی قپان و حمام قپان، دیواره اورارتویی جوشاطو جزو مهمترین مقاصد گردشگری این شهرستان است.
وی افزود: از جمله دیگر جاذبه های گردشگری این شهرستان سواحل رودخانه زرینه رود (جیغاتی) است که با 230 کیلومتر یکی از طویل ترین و پرآب ترین رودهای کشور به شمار می رود.
به گزارش ایرنا شاهین دژ با 92 هزار نفر جمعیت در شمال غرب ایران و جنوب آذربایجان غربی با جاذبه های گردشگری و بناهای تاریخی فراوان حکایت گر تاریخی پرقدمت بوده و می تواند میزبان خوبی برای گردشگران و میهمانان نوروزی باشد.
9903/6185/2093
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.