سید هادی بهادری روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با اشاره به اینکه قیمت بازار مسکن اوایل سال جدید از حالت رکود خارج می شود، بیان کرد: قیمت مسکن در سال جدید نزولی خواهد شد.
وی ادامه داد: افزایش و نوسان قیمتی در بازار و اقتصاد کشور باعث ایجاد مشکلاتی در حوزه مسکن شده است اما با برنامه ریزی‌های دقیق، افزایش تولید و همچنین توازن در عرضه و تقاضا می‌توانیم بازار مسکن را به رونق برسانیم.
نماینده مردم ارومیه در مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه تسهیلات مسکن باید به سمت تولید مسکن هدایت شود، اظهار داشت: ارائه این تسهیلات می تواند منجر به تامین تقاضای اقشار کم درآمد و متوسط در حوزه مسکن شود.
بهادری بازار مسکن را یک بازار پلکانی دانست و اضافه کرد: در سال‌های گذشته تغییرات پلکانی قیمت هر 2 تا سه سال رخ می‌داد، اما سال گذشته شاهد یک تغییر قیمتی بزرگ بودیم به طوری که قیمت‌ها با افزایش 90 درصدی روبه رو شد.
وی ادامه داد: سال گذشته به لحاظ قیمتی یک سال پر جهشی بود و بعید به نظر می‌رسد که در سال 1398 باز هم شاهد افزایش قیمت باشیم.
عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: متاسفانه بار روانی حاصل از کاهش فروش نفت و تحریم ها در بازار مسکن تاثیر دارد ولی می توان با مدیریت مناسب، مانع بروز چالش شد.
به گزارش ایرنا، طبق نظر کارشناسان، بازار مسکن یکی از مهمترین بخش های اقتصادی به شمار می رود که رکود و رونق آن می تواند به معنای رکود و رونق در بسیاری دیگر از بازارهای کشور، از مصالح ساختمانی گرفته تا صنایع و خدمات باشد. در واقع بخش عمده ای از فعالیت های صنعتی و غیر صنعتی به آن متکی است، به همین دلیل اگر دولت ها بخواهند جهشی اقتصادی ایجاد کنند از این بازار غافل نمی شوند.
3214/2093
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.