منصور صداقت روز سه شنبه در جلسه ساماندهی کمک های مردمی به سیل زدگان استان های شمالی کشور اظهار داشت: این پایگاه ها که با همکاری تشکل های مردم نهاد راه اندازی شده است از فردا /چهارشنبه/ فعالیت خود را به مدت یک هفته در این شهرستان آغاز می کنند.
وی اضافه کرد: این پایگاه ها در میدان ملاجامی، شهرداری (جمهوری اسلامی)، چهار راه آزادی و میدان استقلال مهاباد است که در 2 نوبت صبح و عصر آماده دریافت کمک های نقدی و غیرنقدی مردم خیّر و نیکوکار این شهرستان هستند.
صداقت گفت: اقلام مورد نیاز سیل زدگان شامل پتو، زیرانداز، ست بهداشتی، مواد شوینده و اقلام خوراکی است و شهروندان سعی کنند تا از آوردن وسایل دست دوم و اقلام خوراکی با تاریخ مصرف کمتر از 6 ماه خودداری کنند.
وی اضافه کرد: شهروندان می توانند کمک های نقدی خود را علاوه بر اهدای نقدی در این پایگاه ها، با استفاده از سامانه 112#780* از طریق گوشی تلفن همراه، شماره حساب 99999 یا شماره کارت 6104337999999996 به حساب جمعیت هلال احمر نیز واریز کنند.
رییس هلال احمر مهاباد از اعضای انجمن های مردم نهاد این شهرستان خواست، داوطلبان این جمعیت را در عملیات جمع آوری، بسته بندی و ارسال به مناطق سیل زده همراهی و همکاری کنند.
فرماندار مهاباد نیز در این جلسه گفت: حس نوع دوستی و کمک به انسان های آسیب دیده در بین مردم این شهرستان نهادینه شده است به طوری که تاکنون چندین تشکل مردم نهاد و معتمدان مهاباد برای راه اندازی پایگاه جمع آوری کمک های مردمی از فرمانداری درخواست مجوز کردند.
ایرج شجاعی افزود: راه اندازی این پایگاه ها که با همکاری تشکل های مردم نهاد و با مدیریت هلال احمر صورت می گیرد می تواند در تقویت حس همبستگی در بین مردم بسیار موثر و مفید باشد.
وی اظهار داشت: جمعیت هلال احمر بر حسب وظیفه سازمانی خود و انجام اقدامات خیرخواهانه و جمع آوری کمک های مردمی بویژه هنگاه زلزله استان کرمانشاه، از کارنامه درخشانی برخوردار است.
فرماندار مهاباد از رسانه های این شهرستان نیز خواست با پوشش خبری به موقع و دقیق جمع آوری کمک های مردمی، در بین مردم شفاف سازی کنند تا حسن اعتماد و همبستگی و همدلی در بین مردم تقویت شود.
در ادامه این نشست اعضای تشکل های مردم نهاد و معتمدان مهاباد نیز نظرات خود را در خصوص چگونگی همکاری و جمع آوری کمک های مردمی را بیان کردند.
به گزارش ایرنا، بارش شدید باران در روزهای 28 و 29 اسفند 1397 در شرق استان گلستان، باعث سرریز شدن آب سد گلستان واقع در 15 کیلومتری شرق شهر گنبدکاووس و طغیان رودخانه های گرگان رود، چهل چای، قره سو و اوغان شد.
سرریز آب سدهای گلستان 2 و بوستان در مناطق بالادستی، موجب به راه افتادن جریان سیل در رودخانه گرگانرود شد و همه شهرها و روستاهای حاشیه این رودخانه را به دلیل حجم فراوان آب دچار بحران سیل کرد.
3020/6185/7129
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.