فخرالدین مام علی روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: این تعداد، سرنشینان 16 دستگاه خودرو سواری و باری بودند که از روز گذشته تا بامداد امروز در محور اشنویه - ارومیه در محاصره برف و کولاک گرفتار شده و به علت کولاک و لغزنده بودن جاده قادر به حرکت نبودند.
وی بیان کرد: با تلاش راهداران در باز کردن مسیرها، تیغه زنی و برف روبی مسیر و با کمک امدادگران در راستای نصب زنجیرچرخ و فعالیت های امدادی، خودروها از این وضعیت رها شد و مسافران از سرمازدگی و ماندن در جاده نجات یافتند.
وی گفت: هم اکنون با تلاش راهداران، این محور کوهستانی و برف گیر بازگشایی شده و تردد در آن جریان دارد.
رییس هلال احمر اشنویه اظهار داشت: امدادگران و داوطلبان این جمعیت از آمادگی کامل برای انجام هرگونه فعالیت عملیاتی و پشتیبانی امداد و نجات برخوردار هستند.
وی گفت: با توجه به پیش بینی سازمان هواشناسی مبنی بر بارش برف و باران از رانندگان درخواست می شود با تجهیزات کامل به ویژه زنجیر چرخ در گردنه های برفگیر و نقاط کوهستانی تردد کنند.
مام علی بیان کرد: با توجه به لغزندگی سطح راه ها، از رانندگان درخواست می شود از سفرهای غیرضروری اجتناب کرده و در صورت لزوم از سلامت تجهیزات ایمنی و گرمایشی و سالم بودن خودروی خود اطمینان حاصل کنند.
به گزارش ایرنا، سامانه بارشی که از روز یکشنبه وارد آذربایجان غربی شده فعالیت خود را به صورت بارش برف و باران نشان داد که تا روز چهارشنبه هفته جاری ادامه خواهد داشت؛ این بارش ها در اواخر وقت دوشنبه در شهرستان اشنویه به صورت برف بود.
اشنویه در یک منطقه سردسیر و کوهستانی واقع شده است و دارای 82 کیلومتر راه اصلی و 180 کیلومتر راه فرعی است.
9870/6185/2093
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.