علی خورابلو روز سه شنبه در حاشیه برگزاری این جشنواره در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: هدف از برگزاری این جشنواره طبق 2 سال گذشته در حمام قاجاری روستای پورناک پلدشت استقبال از مسافران و گردشگران نوروزی در این منطقه است.
وی ادامه داد: در این مراسم که با شور و حال خاصی در محیطی سنتی و روستایی و مشارکت اهالی برگزار شد، در کنار جشنواره غذاهای سنتی روستا،موسیقی سنتی و همچنین بازی‌های بومی و محلی از جمله /قییش قاپدی، آشیرما گولشمه سی ، یومورتا دویوشمه سی و جوراب جوراب/ اجرا شد.
وی اضافه کرد: امسال برای نخستین بار نمایشگاه نوستالژی اسباب و اقلام قدیمی زندگی روستایی نیز در داخل این حمام مهیا و در معرض دید گردشگران قرار گرفت.
وی بیان کرد: برگزاری جشن نوروزگاه در این روستا در راستای رونق بخشی به گردشگری و فعالیت‌های بوم گردی روستایی می باشد و همچنین ایجاد موزه مردم شناسی در محل حمام در راس برنامه های اداره میراث فرهنگی است.
به گزارش ایرنا پلدشت به دلیل همسایگی با جمهوری خودمختار نخجوان، سواحل زیبای ارس، گمرک و پایانه صنم بولاغی، داشتن آثاری زیبا چون کمپ و سد ارس، تالاب زیبای عرب‌گولی، گوردخمه و ایوان اورارتویی شیدی، سد تاریخی پناه‌کندی، پل صفوی سینیخ قارقولوق بر روی ارس، حمام پورناک و آب معدنی ترشاب و صنایع دستی حصیر و جیغ‌بافی عشق‌آباد می‌تواند مقصد مناسبی برای گردشگران باشد.
شهرستان پلدشت در شمال آذربایجان‌غربی در نقطه اتصال مناطق آزاد تجاری و صنعتی ماکو و ارس قرار گرفته است.
حمام پورناک مربوط به دوره قاجار است و در شهرستان پلدشت، بخش مرکزی، روستای پورناک واقع شده و این اثر در تاریخ هفت مهر 1381 با شماره 6224 به‌عنوان یکی از آثار ملی ایران به ثبت رسیده است.
7132/7129
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.