حجت الاسلام ناصر جوانبخت روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: در بین امامزادگان استان، امامزاده سیدبهلول خوی بیشترین زائر را به خود اختصاص داده بود.
وی اظهار داشت: 2 هزار زائر سال خود را با حضور در این امامزاده آغاز کردند.
وی ادامه داد: امامزاده غریب‌حسن ارومیه، آرامگاه سید حسین عرب‌باغی، امامزاده محمد و ابراهیم ارومیه و تکیه حضرت ابوالفضل چایپاره بعد از امامزاده سیدبهلول خوی بیشترین زائران را درلحظه تحویل سال پذیرا بودند.
مدیرکل اوقاف و امور خیریه آذربایجان غربی گفت: 25 بقعه و آستان مقدس امامزاده در شهرستان های مختلف استان میزبان طرح آرامش بهاری است و زائران می توانند در ایام نوروز از خدمات این طرح بهره مند شوند.
وی بیان کرد:از این تعداد، 6 بقعه و امامزاده در هر یک از شهرستان های ارومیه و خوی، پنج مکان مذهبی در میاندوآب، سه امامزاده در سلماس، 2 آرامگاه در چالدران و یک بقعه یا امامزاده در هر یک از شهرستان های چایپاره، ماکو و نقده قرار دارد.
وی اضافه کرد: آستان مقدس امامزاده غریب حسن، بی بی معصومه، سراج الدین و محمد و ابراهیم (ع) در ارومیه، امامزاده اسحاق (ع)، امامزاده برگشاد و سید محمد (ع) در سلماس، امامزادگان سید تاج الدین، سید بهلول، سید محمد و سید ابراهیم در خوی، امامزاده اولیا در نقده و امامزاده تاج الدین علی در میاندوآب 13 امامزاده است که برای اجرای طرح آرامش بهاری انتخاب شده اند.
حجت الاسلام جوانبخت افزود: طرح آرامش بهاری به منظور خدمات رسانی به زائران نوروزی از 28 اسفند جاری آغاز شده و تا 14 فروردین ماه امسال ادامه دارد.
مدیرکل اوقاف و امور خیریه آذربایجان غربی بیان کرد: لحظه تحویل سال، برپایی خیمه‌های معرفت و اقامه نماز جماعت با حضور 27 مبلغ اعزامی از قم و 10 مبلغ بومی از برنامه‌های طرح آرامش بهاری در سال جدید است.
به گزارش ایرنا، در یک دهه گذشته طرح آرامش بهاری در امامزاده ها و بقاع متبرکه کشور اجرایی می شود و هزاران نفر از زائران از این طرح بهره مند می شوند.
8137/2093
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.