محمدمهدی شهریاری روز دوشنبه در جلسه ستاد مدیریت بحران آذربایجان غربی افزود: مدیریت آب وارد شده به سدها و رودخانه ها، اجرای طرح های آبخیزداری و جلوگیری از تخریب منابع طبیعی در کنار ایجاد تاسیسات مناسب مهار آب در مناطق مختلف از جمله موارد پیشگیری از بحران سیل است که باید مد نظر مدیران مرتبط قرار گیرد.
وی با شکرگزاری به درگاه الهی در خصوص بارش باران رحمت خداوند در استان و افزایش آب و برف ذخیره سازی شده در کشور و آذربایجان غربی اضافه کرد: یکی از مهمترین اقدامات در راستای شکرگزاری این نعمت بزرگ، استفاده صحیح از این نعمات بی نظیر الهی است که مدیریت مناسب در سطوح مختلف را می طلبد.
وی با اشاره به ترسالی اتفاق افتاده طی سال جاری و سال گذشته بیان کرد: از این ظرفیت باید برای اجرای طرح های مختلف به ویژه احیای دریاچه ارومیه بیشترین استفاده را ببریم و از تبدیل آن به بحران جلوگیری کنیم.
استاندار آذربایجان غربی بر شناسایی مسیل ها و مناطق مستعد بحران در زمان بارش تاکید کرد و ادامه داد: این موارد باید در همین ابتدای سال شناسایی شود تا امسال برای حل مشکل آنها تامین اعتبار کرده و عملیات اجرایی آن را در دستور کار قرار دهیم
شهریاری با تاکید بر لایروبی 140 کیلومتر از رودخانه های آذربایجان غربی گفت: اعتبار مورد نیاز برای این طرح از سوی ستاد احیا تامین می شود و در صورت لزوم اعتبار ویژه ای نیز از استان در اختیار مجریان قرار می گیرد.
وی با قدردانی از همراهی مردم آذربایجان غربی در کمک به سیل زدگان استان گلستان افزود: مردم وظیفه خود را در حد توان انجام دادند و مسوولان نیز باید نگرانی شهروندان را در خصوص حوادث مشابه در استان برطرف کنند.
وی از وجود حدود 10 میلیارد مترمکعب برفاب در آذربایجان غربی خبر داد و اضافه کرد: این میزان حتی بیشتر از مصرف کل آب آشامیدنی کشور است که باید مدیریت لازم را در خصوص استفاده صحیح از این نعمت خدادادی در دستور کار قرار داد.
به گزارش ایرنا، بارش باران از بامداد امروز /دوشنبه/ در آذربایجان غربی آغاز شده و تا روز چهارشنبه ادامه دارد.
2093/7129
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.