اردلان محمدپور روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: این سامانه بارشی فعالیت خود را از اوایل هفته جاری آغاز کرده و تا اواخر روز چهارشنبه به صورت متناوب ادامه خواهد داشت.
وی اضافه کرد: بارش ها امروز از شدت بیشتری برخوردار است و در برخی مناطق استان باعث آبگرفتگی معابر و سیلابی شدن رودخانه ها می شود.
محمدپور در خصوص بارش های استان در شبانه روز گذشته نیز گفت: در این مدت پیرانشهر با 40.7 میلی متر پربارش ترین شهر استان بود و بارش ها در سردشت 39.6، اشنویه 29.4، ارومیه 24.5 و مهاباد 15 میلی متر ثبت شده است.
وی افزود: در شبانه روز گذشته چالدران با دمای منفی سه درجه سانتی گراد سردترین شهر و پلدشت هر کدام با دمای 16 درجه سانتی گراد بالای صفر گرمترین منطقه استان بود.
رییس اداره هواشناسی مهاباد گفت: در 24 ساعت گذشته دمای هوای ارومیه بین یک و 12 درجه سانتی گراد بالای صفر و دمای هوای مهاباد نیز بین 6 و 13 درجه سانتیگراد بالای صفر در نوسان بود.
به گزارش ایرنا آذربایجان غربی در یک منطقه سرد و کوهستانی واقع شده و میانگین بارش های سالانه آن 450 میلی متر و در حدود 2 برابر میانگین بارندگی کشور است.
3020/6185/7129
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.