علی مکرمی روز یکشنبه در جریان بازدید از پایگاه خدمات سفرهای نوروزی هلال احمر در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: 80 نفر از این تعداد، گردشگر خارجی هستند که از کشورهای مختلف به تکاب سفر کرده اند.
وی با بیان اینکه تکاب از شهرهای هدف گردشگری آذربایجان غربی است، اظهار داشت: گردشگران نوروزی از 29 اسفند گذشته وارد این شهرستان شده اند و بیشتر آنها در هتل ها و اقامتگاه های بوم گردی در تخت سلیمان اقامت می کنند.
وی با بیان اینکه پیش بینی می شود حدود 20 هزار نفر در ایام عید نوروز به این شهرستان سفر کنند، بیان کرد: تمهیدات و امکانات لازم برای رفاه حال مسافران نوروزی و سفری ایمن، خوب و خاطره انگیز فراهم شده است.
فرماندار تکاب ادامه داد: وضعیت نامناسب جاده ها و محورهای مواصلاتی از مهمترین مشکلات این شهرستان است که تلاش می کنیم تا 6 ماه آینده زیرساخت های ارتباطی با اجرای طرح های راهسازی و توسعه و اصلاح محورها ارتقا یابد.
مکرمی افزود: تکاب ظرفیت ها و پتانسیل های مناسبی برای توسعه و رونق گردشگری دارد و امیدواریم با بهبود وضعیت جاده ها، صنعت گردشگری در این شهرستان به سمت ایجاد اشتغال و رونق اقتصادی حرکت کند.
وی با اشاره به نامگذاری امسال از سوی مقام معظم رهبری به نام ' رونق تولید ' بیان کرد: اقشار مختلف مردم و مسوولان باید همه با هم برای تحقق شعار محوری سال 1398 و حمایت از تولید و مصرف کالای ایرانی به منظور ایجاد و توسعه اشتغال تلاش کنند.
به گزارش ایرنا، مجموعه میراث فرهنگی و گردشگری و محوطه باستانی 12 هکتاری تخت سلیمان تکاب در جنوب آذربایجان غربی واقع شده و در سال 1382به عنوان چهارمین اثر ملی کشور و نخستین اثر پس از انقلاب اسلامی در فهرست آثار جهانی سازمان یونسکو به ثبت رسید.
چمن متحرک چملی گل، آبشار دوقلوی قینرجه، زندان سلیمان، مجموعه چشمه های آبگرم احمد آباد و قینرجه، کاخ ها و خانه های اربابی از سایر آثار طبیعی و تاریخی شهرستان تکاب است.
شهرستان تکاب با 81 هزار نفر جمعیت در جنوب آذربایجان غربی واقع شده است و بیش از 170 اثر میراث فرهنگی و گردشگری تاریخی و طبیعی ثبت شده ملی دارد و به عنوان یکی از شهرهای گردشگر پذیر کشور هر ساله در ایام عید نوروز پذیرای مسافران و گردشگرانی از شهرهای مختلف کشور است.
7514/6185/2093
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.