به گزارش ایرنا، ماموستا عبدالسلام امامی در خطبه های نمازجمعه این هفته مهاباد با تبریک فرارسیدن میلاد حضرت علی (ع) و روز مرد اظهار داشت: معنای انسانیت در رفتار و مهربانی با ایتام در شخصیت امام علی (ع) نمایان است و هر کس که روش زندگانی آن حضرت را مطالعه کند، پی می برد که ایشان منبع رحمت و محبت و بخشش برای ایتام و مستمندان بوده است.
وی ادامه داد: با الگوبرداری از یتیم نوازی حضرت علی (ع) و توصیه های دینی وظیفه هر انسان مسلمانی است تا در برابر کودکانی که از بزرگترین حامی خویش در دنیای مادی محروم شده اند، کمک کرده و آنان را در برطرف کردن نیازهای مالی و معنوی یاری کنند.
وی با اشاره به کاهش 50 درصدی حوادث چهارشنبه سوری امسال در مهاباد، بیان کرد: کاهش حوادث این روز نشان از بلوغ فرهنگی شهروندان این شهرستان دارد و باید تلاش شود تا روند کاهش مصدومیت ها در سال های آینده نیز ادامه داشته باشد.
امام جمعه مهاباد با تبریک سال نو و خوش آمدگویی به مسافران نوروزی بیان کرد: امیدواریم هموطنان سفرهای خوبی را در منطقه ما داشته باشند و با دوری از حوادث و اتفاقات ناخواسته با سلامت و ایمنی کامل به شهرهای خود بازگردند.
ماموستا امامی با تسلیت به خانواده قربانیان حادثه تروریستی نیوزیلند عنوان کرد: تروریسم در تمام اشکال و تظاهرات آن یکی از جدی ترین تهدیدها برای صلح و امنیت بین المللی است و انتظار داریم دولت نیوزیلند با مرتکبان، سازمان دهندگان و حامیان این اقدامات برخورد قاطع داشته باشد.
وی واژگون شدن یک قایق در رودخانه دجله عراق و کشته شدن بیش از 60 نفر از مسلمانان کشور همسایه را تسلیت گفت.
به گزارش ایرنا، حضرت علی(ع) در 13 رجب سال سی‌ام عام الفیل و 23 سال پیش از هجرت پیامبر (ص) در خانه خدا و از مادری به نام فاطمه بنت اسد دیده به جهان گشودند.
مهاباد با 237 هزار نفر جمعیت در جنوب آذربایجان غربی قرار دارد.
9903/6185/2093
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.