بهرام زینال زاده روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: حدود 104 هزار نفر جمعیت با 15 هزار و 599 خانوار عشایری در آذربایجان غربی زندگی می کنند که با این آمار 9 درصد جمعیت عشایری کشور در این استان سکونت دارند.
وی ادامه داد: با توجه به نقش مهم زنان در جامعه عشایری و در راستای حمایت از آنان، چهار میلیارد ریال تسهیلات به اعضای 16 صندوق زنان عشایر این استان پرداخت شده است.
وی با اشاره به اینکه در حال حاضر 24 صندوق خرد زنان عشایر در این استان تشکیل شده و مشغول فعالیت است، افزود: حدود 600 نفر از جامعه زنان عضو این صندوق های خرد زنان عشایر آذربایجان غربی هستند.
وی اظهار داشت: این زنان در بخش های دامپروری، پرورش مرغ بومی، پرورش قارچ، تولید گیاهان دارویی و تولید صنایع دستی فعالیت می کنند.
مدیرکل امور عشایر آذربایجان غربی بیان کرد: این تسهیلات قرض الحسنه در راستای توانمندسازی زنان عشایر به آنان اعطا شده است.
زینال زاده اعلام کرد: همچنین تاکنون 540 میلیون ریال تسهیلات بلاعوض به تمامی صندوق های خرد زنان عشایری اعطا شده است.
وی گفت: توانمندسازی زنان روستایی و عشایری از مهمترین اهداف دفتر امور زنان روستایی و عشایری است.
وی ادامه داد: توانمندسازی زنان روستایی و عشایری از طریق توسعه برنامه های آموزشی، ترویجی و مشارکتی به منظور ایفای نقش موثرتر آنان در بخش کشاورزی و صنایع دستی است.
وی با بیان اینکه بهبود معیشت خانوارهای روستایی دارای جایگاه خاصی در بخش کشاورزی است، افزود: هم اکنون ظرفیت های مطلوبی در بخش کشاورزی استان برای بهبود معیشت خانواده های روستایی وجود دارد.
وی گفت: عشایر با امکانات محدود نقش برجسته و مهمی را در تحقق اقتصاد مقاومتی دارند و حمایت های لازم از این قشر صورت می گیرد.
به گزارش ایرنا آذربایجان غربی سومین استان کشور از نظر جمعیت عشایری است؛ عشایر استان با 10 ایل و 22 طایفه مستقل در 16 شهرستان آذربایجان غربی ساکن هستند.
9918/3072
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.