رضا جهینی روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا ضمن گرامیداشت فرا رسیدن 2 فروردین ماه و روز جهانی آب بیان کرد: علاقه مندان و گردشگران می توانند طی ایام نوروز از دوم تا 9 فروردین 1398 و از ساعت 9 تا 19 از سد مهاباد دیدن کنند.
وی از بازدیدکنندگان خواست نکات ایمنی از جمله مراقبت از فرزندان، نظافت محیط اطراف سد و همکاری با ماموران امور آب را رعایت کنند و از چشم اندازهای طبیعی و زیبای این سد بهره مند شوند.
رییس اداره امور آب مهاباد با اشاره به اینکه هم اکنون 90 درصد حجم مخزن سد مهاباد آبگیری شده، اضافه کرد: هم اکنون حجم آب ذخیره شده در پشت دریاچه سد به بیش از 177 میلیون مترمکعب رسیده که در مقایسه با سال قبل 30 میلیون مترمکعب بیشتر است.
به گزارش ایرنا، همزمان با ایام تعطیلات نوروزی سدهای شهرچای ارومیه، سد حسنلو نقده، سد مهاباد، سد ساروق تکاب و سد آغ چای چایپاره در آذربایجان غربی آماده استقبال از میهمانان نوروزی است.
سد مهاباد دارای 197 میلیون مترمکعب ظرفیت اسمی و 172 میلیون مترمکعب ظرفیت مفید است که علاوه بر تامین آب شرب شهر، بیش از 12 هزار هکتار از اراضی کشاورزی این شهرستان را نیز زیر پوشش قرار می دهد.
سد مهاباد که در ضلع غربی این شهر احداث شده، تنها یک کیلومتر با شهر فاصله دارد و به همین لحاظ یکی از نزدیکترین سدها به مناطق مسکونی به شمار می آید.
9903/6185/3072
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.