«محمدمهدی شهریاری» بامداد پنجشنبه در پیام نوروزی خود خطاب به مردم و مسوولان این استان افزود: موفقیت در این امر با همت و تلاش بیش از پیش مسوولان و پشتیبانی روزافزون مردم محقق شده و روند رو به رشد آذربایجان غربی تسریع می شود.
وی با اشاره به پیاده سازی طرح آمایش سرزمینی آذربایجان غربی در سال 1398 اضافه کرد: بر اساس داده های اقتصادی موجود و برنامه های مربوط به هر شهرستان، در سال آینده شاهد رشد و شکوفایی هرچه بیشتر مناطق مختلف استان خواهیم بود.
وی با آرزوی در پیش بودن سالی با نشاط، سلامتی و موفقیت برای مردم آذربایجان غربی اظهار امیدواری کرد که پشتیبانی کم نظیر مردم استان در سال 1397 که موجب نقش برآب شدن بسیاری از توطئه ها علیه نظام مقدس جمهوری اسلامی شد، در سال 1398 نیز ادامه یابد.
وی تاکید کرد: توسعه سرمایه گذاری خارجی با توجه به ارتباطات بین المللی مناسب و همراهی سرمایه گذارانی از چین تا آلمان از جمله مهمترین رویکردهای بخش اقتصادی استان در سال 1398 به شمار می رود.
استاندار آذربایجان غربی در تشریح موفقیت های استان طی سال 1397 نیز بیان کرد: این سال با فراز و نشیب های مختلف سپری شد ولی مردم استان پیروز اصلی میدان بودند و به بهترین شکل ممکن وظیفه خود را به سرانجام رساندند و از مسوولان جلو زدند.
«شهریاری» با اشاره به توطئه دشمنان برای ایجاد جو روانی منفی و ناامید کردن مردم طی سال 1397، اظهار داشت: مردم در 22 بهمن سال 1397 به خوبی پشتیبانی خود را از نظام مقدس جمهوری اسلامی ابراز کردند و الان وظیفه ماست که پاسخ شایسته ای به نیاز مردم بدهیم.
وی گفت: در سال گذشته با وجود شرایط کشور و مشکلات اقتصادی که استان ما نیز تحت تاثیر آنها بود، اتقاق های قابل توجهی با همراهی مردم و تلاش مسوولان در آذربایجان غربی رقم خورد و بسیاری از شاخص های استان از متوسط کشوری فراتر رفت.
وی ارتقای شاخص تخت های بیمارستانی و خدمات درمانی، گازرسانی به روستاها، آبرسانی شهری و روستایی، توسعه جاده ای، باسوادی و توجه به نیازهای حوزه آموزش و پرورش را از جمله اقدامات خوب سال 1397 در آذربایجان غربی برشمرد و افزود: مبارزه با فساد در سال گذشته از جمله مهمترین اقداماتی بود که نتایج درخشانی نیز برای استان به ویژه مرزنشینان داشت.
استاندار آذربایجان غربی جذب 117 میلیون دلار سرمایه گذاری خارجی و 2 هزار و 500 میلیارد تومان سرمایه گذاری داخلی را از نقاط درخشان سال 1397 در استان دانست و اضافه کرد: 300 میلیارد تومان از مجموع سرمایه گذاری های داخلی استان به بهره برداری رسید و رقم بسیار زیادی نیز در نیمه اول امسال وارد مدار بهره برداری خواهد شد.
«شهریاری» از افزایش 2.7 درصدی بیمه شدگان اجباری و ایجاد 38 هزار شغل جدید در آذربایجان غربی طی سال گذشته خبر داد و بیان کرد: کسب رتبه برتر در جذب تسهیلات اشتغال پایدار روستایی بین استان های مختلف کشور و ایجاد بسیاری از صنایع کوچک با میزان اشتغال مناسب از جمله دیگر اقدامات استان طی سال گذشته در این بخش بود.
وی با اشاره به سفر رییس جمهوری و هیات دولت به آذربایجان غربی در سال گذشته اظهار داشت: در این سفر طرح های بسیار خوبی با اعتبار سه هزار و 250 میلیارد تومانی تصویب شد که در سال جاری و سال آینده به اجرا در می آید.
وی احیای دریاچه ارومیه و تثبیت وضعیت آن را از دیگر اقدامات درخشان در سال 1397 برشمرد و گفت: طبق وعده رییس جمهوری، صدها میلیارد تومان در این حوزه هزینه می شود و در سال جاری بخش قابل توجهی از طرح ها به بهره برداری می رسد که در ارتقای تراز دریاچه موثر خواهد بود.
به گزارش ایرنا سال 1397 در آذربایجان غربی و استان موسوم به دروازه ایران به سمت اروپا در حالی سپری شد که حرکت رو به جلو در مسیر توسعه همه جانبه این استان مشهود بود و مسیر پیشرفت با تدبیر و برنامه ریزی دولتمردان و به ویژه نماینده عالی دولت در این استان برای جبران عقب ماندگی های گذشته ریل گذاری شد.
2093/3072
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.