سعید رهبر سوره روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: اجرای نوزدهمین طرح ایمنی و سلامت نوروزی در آذریایجان غربی شروع شده و در قالب آن طی امروز به 9 مورد حوادث جاده ای و یک مورد حادثه مربوط به کوهستان امدادرسانی شده است.
وی با اشاره به اینکه در این حوادث 31 نفر حادثه دیده و 17 نفز مصدوم وجود داشت، ادامه داد: هفت نفر از مصدومان به مراکز درمانی منتقل، 2 نفر به صورت سرپایی مداوا شدند و یک نفر نیز جان باخت.
وی با اعلام اینکه پنج نفر از مسافران اسکان اضطراری داده شدند، اظهار داشت: 158 نفر نیروی عملیاتی، 29 دستگاه آمبولانس، 11 خودروی نجات و یک کمک دار در این عملیات حضور داشتند.
وی گفت: همچنین هفت نفر از هموطنان که در کوهستان های دره شهدا در جاده ارومیه به اشنویه اقدام به حفاری گودالی تقریبا 30 متری کرده و دچار حادثه شده بودند، از نیروهای امدادی درخواست کمک کردند.
مدیرعامل جمعیت هلال اجمر آذربایجان غربی با اشاره به اینکه یک نفر از این افراد حادثه دیده بلافاصله پس از سقوط در چاه جان باخته و نفر دوم از چاه خارج شده است، بیان کرد: در نهایت با یک کار تیمی مشترک بین هلال احمر و آتش نشانی فرد فوتی و مصدوم حادثه با ایجاد کارگاه نجات رها سازی و با نظارت نیروهای انتظامی تحویل فوریت های پزشکی شدند.
به گزارش ایرنا طرح امداد و نجات نوروزی در 28 اسفندماه سال 1397 آغاز شد و تا 16 فروردین ماه 1398 با 32 پست ثابت و سیار و بیش از 2 هزار و 500 نفر از اعضای داوطلب در آذربایجان غربی ادامه می یابد.
9918/3072
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.