دبیر شورای هماهنگی مدیریت بحران تکاب روز چهارشنبه به خبرنگار ایرنا گفت: این شهرستان از بعد ازظهر دیروز/سه شنبه/ شاهد بارش شدید برف و کولاک بود که لغزندگی جاده در محورهای مواصلاتی تکاب از جمله محور تکاب - شاهین دژ و تکاب - دو راهی ایرانخواه را در پی داشت.
حبیب الله شیوخی با اشاره به باز بودن جاده های تکاب با وجود بارش برف افزود: شب گذشته به علت کولاک شدید و کاهش دید افقی تردد در گردنه های سخت گذر محور تکاب - دو راهی ایرانخواه به سختی امکان پذیر بود و مه غلیظ نیز بامداد امروز محورهای تکاب - شاهین دژ و تکاب - تخت سلیمان را فرا گرفت.
وی با بیان اینکه راهداران جاده ای تکاب به صورت مستمر محورهای مواصلاتی این شهرستان را برف روبی کردند، اظهار داشت: جاده های منتهی به تکاب شب گذشته و بامداد امروز به موقع بازگشایی شد و رانندگان و مسافران نوروزی که در این محورها در حال تردد بودند، به سلامت راهی شدند.
دبیر شورای هماهنگی مدیریت بحران تکاب ادامه داد: مسافران و گردشگران نوروزی که قصد سفر به تکاب و مجموعه تخت سلیمان را دارند، پیش از تردد در محورهای مواصلاتی این شهرستان از وضعیت جاده ها اطلاع یافته و تجهیزات زمستانی و زنجیر چرخ به همراه داشته باشند.
شیوخی گفت: با توجه به تداوم بارش برف تا فردا /پنجشنبه/ و احتمال کولاک در گردنه های سخت گذر محور تکاب - ایرانخواه و گردنه مایین بلاغ در محور تکاب - شاهین دژ لازم است مسافران نوروزی از تردد شبانه در این محورها خودداری کنند.
وی بیان کرد: راهداران و نیروهای پایگاه های اورژانس و امداد و نجات جاده ای تکاب با تجهیزات لازم در محورهای مواصلات تکاب مستقر شده و برای خدمات رسانی به مسافران نوروزی آماده هستند.
به گزارش ایرنا، تکاب از شهرهای سردسیر و کوهستانی کشور است که در جنوب آذربایجان غربی واقع شده و زمستان هایی سخت و طولانی دارد به طوری که در فروردین ماه نیز این شهرستان شاهد بارش برف و سرمای زمستانی است.
تکاب به دلیل وجود مجموعه میراث جهانی تخت سلیمان و بیش از 170 اثر تاریخی و طبیعی ثبت ملی از شهرهای گردشگر پذیر آذربایجان غربی به شمار می رود و هر ساله در ایام عید نوروز پذیرای مسافران و گردشگرانی از شهرهای مختلف کشور است.
7514/6185/2093
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.