به گزارش ایرنا محمد مهدی شهریاری روز سه شنبه در جلسه ستاد تجهیزات درآمدهای استان افزود: نهادهای نظارتی و دادگستری باید با همکاری هم نظارت ها را افزایش دهند.
وی ادامه داد: نتیجه این نظارت ها باید برای مردم در سطح جامعه ملموس باشد و در این صورت است که می توان رضایت عمومی را جلب کرد.
وی با بیان اینکه مسئله بعدی توجه به فرارهای مالیاتی است، بیان کرد: پیگیری این امر نیز با جدیدت از سال آینده اجرایی می شود زیرا در بحث بیت المال با کسی شوخی نداریم و هرکسی با هر مقامی باید نسبت به عملکرد خود پاسخگو باشد.
وی با اشاره به مسئله معادن در آذربایجان غربی نیز گفت: باید این امر نیز مورد پیگیری و نظارت قرار گیرد تا از پایمال شدن بیت المال جلوگیری شود.
رییس سازمان مدیریت و برنامه ریزی آذربایجان غربی نیز در این جلسه گفت: پیش بینی می شود میزان درآمدهای این استان به یکهزار و 242 میلیارد تومان برسد که با این آمار رشد 11 درصدی را در این بخش خواهیم داشت.
ناصر حضرتی ادامه داد: ستاد تجهیز درآمد استان هر 6 ماه یکبار با حضور استاندار جلسه ای را برگزار و اقدام به ارائه گزارش می کند.
مدیرکل امور اقتصادی و دارایی آذربایجان غربی با اشاره به میزان درآمدهای استانی گفت: 10 هزار و 941 میلیارد ریال برای این استان مصوب شده بود که از این میزان 9 هزار و 281 میلیارد ریال وصول شده است.
داود غفارپور ادامه داد: با این آمار 1.6 درصد رشد را در بخش وصولی و 84.8 درصد تحقق را در بخش درآمد شاهد بودیم.
مدیرکل امور مالیاتی آذربایجان غربی با اشاره به اینکه طی سال جاری یکهزار و 920 میلیارد ریال عوارض دریافت شده است، گفت: از این میزان یکهزار و 320 میلیارد ریال به شهرداری ها، 540 میلیارد ریال به دهیاری ها و 60 میلیارد ریال به فرمانداری های فاقد دهیاری پرداخت شده است.
حسن کوماسی به درآمدهای مالیاتی آذربایجان غربی اشاره کرد و ادامه داد: طی سال جاری هشت هزار و 610 میلیارد ریال درآمد مالیاتی جذب شده که از این میزان چهار هزار و 860 میلیارد ریال به صورت مستقیم و سه هزار و 750 میلیارد ریال به صورت غیرمستقیم بوده است.
به گزارش ایرنا، پیگیری فرارهای مالیاتی، چگونگی صدور کارت های بازرگانی و شناسایی منابع جدید درآمدی برای استان از مصوبات مهم این جلسه بود که باید پیگیری شود.
سالانه بیش از 85 درصد درآمدهای دولتی در آذربایجان غربی از محل مالیات تامین می شود.
9918/7129
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.