رئیس کتابخانه های عمومی ماکو گفت: بیش از ۱ هزار جلد به کتابخانه های ماکو اهدا شد است.

صابر عبدالله زاده در گفت و گو با خبرنگار ایسنا منطقه آذربایجان غربی، با تاکید بر اجرای طرح جمع آوری کتابهای راکد از خانه به کتابخانه افزود: امسال این طرح فرهنگی برای اولین بار در شهرستان اجرا شد که در صورت عدم استفاده از کتابها آنها را جهت بازیافت به مرکز انتقال داده شده که بیش از ۱ هزار جلد کتاب در این طرح جمع آوری شده است.

وی بیشتر عناوین کتابهای اهدا شده در این طرح را ادبی، دینی، تاریخی و رمان یاد کرد و افزود: این طرح مورد استقبال خوب مردم شهرستان قرار گرفته است.

رئیس کتابخانه های عمومی ماکو در ادامه همچنین با تاکید براینکه ۷۲ هزار جلد کتاب با ۴۸ هزار عنوان در کتابخانه عمومی شهرستان ماکو موجود است تصریح کرد: بیش از ٥ هزار نفر نیز عضو کتابخانه های عمومی شهرستان ماکو هستند.

عبدالله زاده همچنین از برگزاری طرحهای نوروزی کتابخانه های ماکو خبر داد و گفت: مسابقه کتابخوانی دسته جمعی، نشست تحلیلی کتابخوانان، با هم بخوانیم و بنویسیم ویژه کودکان از جمله برنامه های کتابخانه های ماکو است که از ۵ لغایت ۱۷ فروردین اجرا خواهد شد.

وی هدف از اجرای این برنامه ها را نیز در راستای فرهنگ سازی و نهادینه کردن فرهنگ کتابدوستی در بین جوانان و نوجوانان عنوان کرد.

رئیس کتابخانه های عمومی ماکو از اجرای برنامه های متنوع فرهنگی و ادبی در این شهرستان در سال ۹۸ خبر داد و گفت: به کمک انجمن کتابخوانان ماکو کلاسهای دوره خوانی دیوان حافظ، دیوان شهریار و غیره برای رده سنی بزرگسالان و کلاس های داستان گویی، اوریگامی، سفالگری، انشاء و املاء نویسی و غیره برای رده سنی نوجوانان و نونهالان در این کتابخانه برگزار می شود که نونهالان در این کتابخانه ها با کمک اساتید شعر و ادب شهرستان، نحوه صحیح مطالعه، نوشتن و قصه گویی، شعرخوانی را به صورت کاملا رایگان و در طول هفته فرا می گیرند.

وی با بیان اینکه اکثر عناوین موجود در کتابخانه های شهرستان ادبیات، تاریخی و دینی است گفت: کتابخانه آیت الله کاشانی ماکو نسبت به سایر کتابخانه های سطح شهرستان از بیشترین آمار کتاب موجود برخوردار است.
انتهای پیام
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.